تدوین کتاب کار آموزش حفظ قرآن در مؤسسه بوستان طه مشهد
کد خبر: 1352607
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷

تدوین کتاب کار آموزش حفظ قرآن در مؤسسه بوستان طه مشهد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: به‌همت یکی از اساتید مؤسسه بوستان طه مشهد، کتاب کار آموزش حفظ قرآن در این مؤسسه نگارش و تدوین شده است.

حسین الوندی، مدیرمسئول مؤسسه بوستان طه مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در رابطه با تدوین این کتاب‌های آموزشی، گفت: به‌همت ابوالفضل کاظمی، یکی از اساتید مؤسسه بوستان طه مشهد که دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث است، کتاب کار آموزش حفظ قرآن برای تسهیل حفظ و آموزش محتوای آیات در این مؤسسه نگارش و تدوین شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون کتاب‌های آموزش حفظ جزء سی‌ام و 29 قرآن به‌همت این مؤسسه تدوین شده است و این استاد قرآن نگارش اجزاء دیگر کلام وحی را در دستور کار خود قرار داده است.

الوندی عنوان کرد: در این کتاب آموزشی به شرح و توضیح لغات و واژگان دشوار، آیاتی که باید حفظ شود و پیام‌های آیات اشاره شده است و در پایان کتاب صفحه‌ای وجود دارد که خانواده‌ها باید گزارش عملکرد قرآن‌آموزان را یادداشت کنند.

وی تصریح کرد: همچنین سؤالاتی در رابطه با حسن حفظ در این کتاب آمده است و بیان آیات مشابه و ارائه نکات کاربردی برای حفظ آیات قرآن از ویژگی‌های این کتاب آموزشی است.

الوندی افزود: شرکت‌کنندگان در کلاس‌های آموزش حفظ قرآن این مؤسسه پس از حفظ جزء‌های 30، 29 و 28 قرآن به حفظ ترتیبی آیات می‌پردازند و از سوره بقره شروع به حفظ آیات قرآن خواهند کرد و آموزش حفظ قرآن نیز همراه با درک معانی آیات کلام وحی صورت می‌پذیرد.

 مدیرمسئول مؤسسه بوستان طه مشهد خاطرنشان کرد: برخی از قرآن‌آموزان و شرکت‌کنندگان در این طرح تا حفظ 10 جزء قرآن پیش‌ رفته‌اند و کلاس‌های آموزش حفظ جزء 29 قرآن در حال حاضر هر هفته روزهای فرد با حضور بیش از 50 قرآن‌آموز در مؤسسه بوستان طه مشهد برگزار می‌شود.

captcha