«آهو مبارک باد»؛ شرحی شاعرانه بر زیارت ثامن‌الحجج(ع)
کد خبر: 1357710
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
شجاعی اظهار کرد:

«آهو مبارک باد»؛ شرحی شاعرانه بر زیارت ثامن‌الحجج(ع)

گروه ادب: قائم‌مقام انتشارات نیستان از انتشار مجموعه شعر «آهو مبارک باد» از سوی این مؤسسه خبر داد و اظهار کرد: این مجموعه در یک نگاه، سفری متفاوت و شاعرانه است از نگاه یک زائر مشتاق و حیران، به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع).


سیدمظفر شجاعی، قائم‌مقام انتشارت «نیستان» در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از انتشار مجموعه اشعاری با عنوان «آهو مبارک باد» خبر داد و گفت: این اثر مجموعه شاعرانه‌های عبدالرضا رضایی‌نیا است که همان‌طور که از نام آن نیز بر‌می‌آید با موضوع عاشقانه‌هایی برای امام رضا(ع) سروده شده.



وی با بیان اینکه زیرتیتر این عنوان، آمده است «عاشقانه‌هایی برای ضامن آهو»، ادامه داد: این اثر را نیستان در 325 صفحه و با شمارگان 1200 نسخه منتشر کرده و قیمت پشت جلد آن نیز 4500 تومان درج شده است.



شجاعی در بخش دیگری از سخنان خود به عناوین اصلی این مجموعه اشاره کرد و گفت: «آهو باران»، «غزل پناه»، «کبوترانه»، «بی‌واژه زیباست»، «دقایق فیروزه»، «عکاسی ممنوع»، «بی‌واسطه» و «سوانح عشاق» عناوین اصلی این مجموعه را شامل می‌شوند.



قائم‌مقام نیستان با بیان اینکه هر کدام از این عناوین اصلی دارای زیرمجموعه‌ای از اشعار با عناوین مختلف است، تصریح کرد: یکی از زیباترین فصل‌های این مجموعه شعر را بدون اغراق می‌توان فصل «عکاسی ممنوع» دانست که جدای از پرداخت شاعرانه، دارای نوعی سوژه‌یابی و خلق نگاه بکر توسط شاعر نیز هست.



وی افزود: انتخاب افرادی مانند مرد بیابانگرد، زائر نابینا، مادر شهید و توصیف چگونگی زیارت آنها و نیز سرایش اشعاری با عنوان «نامه» که در آن شرح زیبایی از افراد به میان آمده که شاعر گویی باید نامه‌ای از آنها را به حرم امام هشتم(ع) برساند، اوج هنر و خلاقیت شاعرانه و نگاه دراماتیک شاعر در توصیف لحظات مواجهه‌ وی با حرم مطهر امام هشتم است.



شجاعی در پایان گفت: مجموعه شعر «آهو مبارک باد» در یک نگاه، سفری متفاوت و شاعرانه است از نگاه یک زائر مشتاق و حیران به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و سفری که می‌شود آن را چند ساعت و از میان کلمات شاعرانه عبدالرضا رضایی‌نیا به سر منزل مقصود رساند.

captcha