عمران و آبادانی امامزادگان نیازمند همراهی مردم است
کد خبر: 1359486
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲

عمران و آبادانی امامزادگان نیازمند همراهی مردم است

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه از وجود 50 زائرسرا در آستان مقدس بی‌بی زینب خاتون(س) مزار کاهی خبر داد و گفت: در توسعه فرهنگی و عمرانی امامزادگان نیازمند کمک و همراهی مردم هستیم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حمید بهادری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه امروز، 25 دی در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود شش امامزاده و بقاع متبرکه در شهرستان سربیشه گفت: آستان مقدس امامزاده بی‌بی زینب خاتون(س) به عنوان بقعه شاخص این شهرستان همواره پذیرای خیل عظیم زائران و عاشقان اهل بیت(ع) بوده است.



وی با اشاره به ساخت 50 زائر سرا در آستان مقدس بی‌بی زینب خاتون(س) اظهار کرد: هم‌چنین عملیات آینه‌کاری، سنگ فرش صحن دوم آستانه، ساخت تربت‌خانه، رواق‌ها، پارکینگ، ایمن‌سازی جاده منتهی به امامزاده از دیگر عملیات‌های عمرانی در دست اجرا برای این آستان مقدس است.



بهادری از استقرار پزشک در ایام ازدیاد جمعیت خبر داد و گفت: تأمین امنیت آستانه مقدسه با کمک نیروی انتظامی نیز به‌صورت جدی دنبال می‌شود.



وی با بیان اینکه برای بحث نظافت مزار نیز از کارگر روزمزد استفاده می‌شود، گفت: نظارت بر رعایت نظافت و بهداشت درکشتارگاه نیز توسط اداره اوقاف و امور خیریه انجام می‌گیرد.



بهادری امامزاده سید‌حامد علوی، مسجد و مجتمع حضرت ابوالفضل(ع)، امامزاده سید‌عبدالله، امامزاده سلطان بیردار و گلبانک برکوه را از دیگر بقاع متبرک تحت نظارت اوقاف ذکر کرد و گفت: مردم از سراسر استان و حتی سایر نقاط کشور همواره با حضور در این اماکن زیارتی ارادت خود را به اهل بیت(ع) به نمایش می‌گذارند.



وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته اوقاف سربیشه در بقاع این شهرستان گفت: طرح بازسازی و عملیات عمرانی  امامزاده سید‌حامد علوی و توسعه زیارتگاه گلبانک برکوه از جمله پروژه‌های در دست اجرای اوقاف و امور خیریه سربیشه است.



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه با بیان اینکه امامزاده سید‌عبدالله و امامزاده سلطان بیدار به تازگی زیر نظر اوقاف درآمده گفت: امید است طبق برنامه‌های تعریف شده سازمان اوقاف با همراهی کمک‌های مردمی در این بقاع نیز شاهد اجرای عملیات توسعه‌ای باشیم.



بهادری درباره تأمین درآمد و مخارج بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: اوقاف از محل نذورات مردمی، کمک‌های خیرین و اعتبارات دولتی اقدام به تأمین درآمد و مخارج بقاع متبرکه می‌کند.

captcha