اعلام ویژه‌برنامه‌های رادیو «صدای آشنا» به مناسبت دهه فجر
کد خبر: 1368220
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸

اعلام ویژه‌برنامه‌های رادیو «صدای آشنا» به مناسبت دهه فجر

گروه هنر: 5 گروه برنامه‌ساز رادیو جهانی «صدای آشنا»، ویژه‌برنامه سریالی «روزهای روشن رویش» را به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر برای مخاطبان در سراسر دنیا، تهیه و تدارک دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی و امورمخاطبان شبکه‌جهانی «صدای آشنا»، گروه هنر و ادبیات این شبکه رادیویی طی روزهای 12 و 13 بهمن، به این مباحث خواهند پرداخت:
بررسی شعر انقلاب و جنگ، بررسی مطبوعات بعد از انقلاب، بررسی ترانه‌های انقلاب، بررسی تئاتر و فیلم بعد از انقلاب و بررسی داستان کوتاه پس از انقلاب.
عوامل این مجموعه برنامه‌ها عبارتند از نازیلا نظمی؛تهیه‌کننده، آسیه همتی؛ نویسنده، مهسا حق‌پناه و امیر پیرمرادی؛ گوینده، سمیه نجفی؛ گزارشگر و آصف نظری؛ آیتم‌ساز.

همچنین گروه فرهنگ و تمدن «صدای آشنا» طی روزهای 14 و 15 بهمن، قصد دارد به ریشه‌های انقلاب اسلامی، کتاب‎شناسی و معرفی شهدای این انقلاب و دیدگاه‌های اندیشمندان غربی درباره وقوع انقلاب اسلامی ایران بپردازد که سید‌حمید روحانی و عباس عربی، کارشناسان این برنامه‌اند و طاهره توفیقی؛ تهیه‌کننده و نویسنده، پروانه اسدی؛ گوینده، طیبه خادم جعفری؛ گزارشگر، سعید اسلام‌زاده؛ نویسنده و نازنین مهیمنی و بهرام سروری‌نژاد؛ بازیگر از جمله عوامل این برنامه‌اند.

گروه جامعه و زندگی این شبکه رادیویی طی روزهای 16 و 17 بهمن، با هدف پرداختن به نقش زن در انقلاب و فعالیت‌های این قشر از جامعه در طول 35 سال، به تحلیل مسائل اجتماعی و سیاسی و فرهنگی جامعه نیز خواهد پرداخت.

علی پری‌طهرابند، زهرا کوهساری، دکتر نعمت‌الله باوند، دکتر محمدحسن قدیری ابیانه و دکتر مجتهدزاده، کارشناسان این ویژه برنامه‌اند و نرگس الهی؛ نویسنده و تهیه‌کننده، غلامحسین طاهری؛ گوینده و طیبه خادم جعفری؛گزارشگر به عنوان عوامل سازنده این برنامه را همراهی می‌کنند.

گروه دین و اندیشه رادیو «صدای آشنا» طی روزهای 18 و 19 بهمن، دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در مباحث دینی و ارزشی را مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد داد که حجت‌الاسلام والمسلمین مزینانی؛  کارشناس مذهبی این برنامه است و بهرام مددی؛ تهیه‌کننده، علی وطن‌خواه؛ نویسنده، مهسا حق‌پناه؛گوینده و طیبه خادم جعفری؛  گزارشگر آن خواهند بود.

گروه رویدادها و تحلیل بین‌الملل  این شبکه طی روزهای 20 و 21 و 22 بهمن، این اهداف را دنبال خواهد کرد:
بررسی وتبیین علل و زمینه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران شامل عواملی مانند: ظلم وستم خاندان پهلوی،سرکوب شدید مردم، نفوذ گسترده کشورهای خارجی درایران وغارت اموال وثروت‌های کشور، نارضایتی مردم از وضعیت نامناسب آن زمان، حرکت های روشنگرانه  روحانیون و گروههای مذهبی در دوره قبل ازانقلاب، نقش گروه‌های مختلف در شکل گیری ، حرکت وپیروزی انقلاب اسلامی ایران، بررسی خواسته‌ها و مطالبات مردم ایران که عمده‌ترین آنها استقلال‌طلبی و بازگشت به هویت دینی و فرهنگی خودشان بود و تأثیر انقلاب بر تحولات منطقه وجهان ازجمله بیداری اسلامی.
مهدی مطهرنیا، محسن محمودی و جعفر قنادباشی کارشناسان مسائل سیاسی، ابوذر وهاب‌زاده و دکتر جواد منصوری؛ کارشناس مسائل تاریخ سیاسی این برنامه هستند.

بانو داوری به عنوان نویسنده و تهیه کننده، ناهید حقی و امیر پیرمرادی به عنوان گوینده، علی وطن‌خواه  به عنوان نویسنده و طیبه خادم جعفری؛ به عنوانگزارشگر در این برنامه همراه مخاطبان هستند.
شنوندگان رادیو «صدای آشنا» می‌توانند شنوای ویژه‌برنامه‌های «روزهای روشن رویش» را از 12 تا 22 بهمن، هر روز ساعت 9:35 به وقت تهران برابر با ساعت 6:05 به وقت گرینویچ از کانال اروپای شبکه جهانی «صدای آشنا» باشند که از دو کانال آمریکا، آسیا و اقیانوسیه  نیز پخش می‌شود.
همچنین گروه ورزش و تفریحات این شبکه رادیویی به مناسبت دهه مبارک فجر، به صورت مجزا، ویژه‌برنامه «جشن فجر» را در قالب 11 قسمت، تدارک دیده است.
این ویژه‌برنامه متشکل از آیتم‌هایی همچون گفت‌و‌گو با هنرمندان در قالب برنامه «صندوقچه خاطرات»، نمایش‌های کوتاه طنز، دستاوردهای ورزش ایران پس از انقلاب، گفت‌و‌گو با ورزشکاران، گزارش‌های مردمی و پخش ترانه‌های خاطره‌انگیزخواهد بود.
رقیه آقازاده؛ تهیه کننده، نگین خواجه‌نصیر و بسام قیدی؛ بازیگران و پیمان لطفی؛ گزارشگر این برنامه که از 12 تا 22 بهمن ساعت 15:45 به وقت تهران و 12:15 به وقت گرینویچ از کانال اروپا شبکه صدای آشنا پخش خواهد شد.

captcha