تلاوت آیه ۲۳ سوره «حشر» توسط استاد «سیدمتولی عبدالعال»+فیلم
کد خبر: 1373422
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷

تلاوت آیه ۲۳ سوره «حشر» توسط استاد «سیدمتولی عبدالعال»+فیلم

گروه فعالیت‌های قرآنی: به گفته بسیاری از کارشناسان قرآنی تلاوت سوره مبارکه «حشر» یکی از زیباترین تلاوت‌های استاد «سیدمتولی عبدالعال» است که فیلم تلاوت آیه ۲۳ این سوره برای اولین بار در خبرگزاری ایکنا انتشار یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، استاد «سید‌متولی عبدالعال»، قاری برجسته مصری از آن جمله قاریانی است که علاوه بر تلاوت قرآن کریم به حفظ آن نیز اهمیت داده است و در واقع از راه حفظ قرآن کریم وارد عرصه تلاوت شده است.
ابتدا گوش جان می‌سپاریم به تلاوت زیبای آیه 23 سوره مبارکه «حشر» که توسط استاد «سیدمتولی عبدالعال» تلاوت شده است.

«سید‌متولی عبدالعال» در 26 آوریل سال 1947 میلادی در خانواده‌ای مذهبی، متعهد و پایبند به مسائل عرفانی و دینی و در روستایی که اغلب مردم ساکن آن کشاورز بودند، متولد شد؛ وی ابتدا در سن هفت سالگی موفق به حفظ سه جزء از قرآن کریم شد و توانست این نهضت حفظ را در سن دوازده سالگی به سرانجام برسد تا در زمره قاریانی قرار گیرد که کل قرآن کریم را نیز حفظ هستند. یک سال پس از پایان حفظ قرآن شیوه و احکام تجوید قرائت را آموخته و در محافل و مجالس به تلاوت آیات کلام وحی اهتمام ورزید، وی در 13 سالگی طریقه و روش خاصی برای خویش اتخاذ کرد و سبک خویش را در قرائت قرآن کریم برگزید.
سبکی حزین در تلاوت قرآن کریم که تحریرهای طرب‌انگیزش تداعی‌گر خضوع توبه‌ کنندگان است، به اعتقاد بسیاری از فعالان و کارشناسان قرآنی بهترین تلاوتی که استاد «سیدمتولی عبدالعال» داشته است، تلاوت آیاتی از سوره مبارکه «حشر» بوده است.
استاد در بهمن‌ماه سال 1370 بنا به دعوت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تهران سفر پربارى به جمهورى اسلامى ایران داشت که به مدت یک هفته در تهران برنامه تلاوت قرآن را در محافل و مجالس مختلف اجرا کرد، سپس در داورى هشتمین دوره مسابقات بین‌المللى حفظ و قرائت قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که در دهه فجر همان سال در حسینیه ارشاد تهران برگزار شد، شرکت کرد.
وی سفرهاى متعددى  به شهرهاى مختلف میهن اسلامى از قبیل قم، مشهد، کرمان و یزد داشت و با تلاوت‌هاى زیبا و نغمات محزون خود، شور و حرارت خاصى به محافل نورانى قرآن بخشید.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
اکبری خرم
|
-
|
۱۳۹۲/۱۱/۲۱ - ۱۴:۰۷
0
0
میگم شما نباید از خودتون یه ابتکار داشته باشید
هر کاری بقیه می کنن فوری شما هم کپی می کنید
یه کم فکر کنید خلاقیت داشته باشید
بزارید بقیه از شما الگو برداری کنن
کامنت‌ها رو هم که منتشر نمی‌کنید
ای بابا
captcha