برگزاری همایش بانوان قرآن‌پژوه برای فعالان قرآنی دلگرم کننده است
کد خبر: 1377350
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
صندوقی:

برگزاری همایش بانوان قرآن‌پژوه برای فعالان قرآنی دلگرم کننده است

گروه فعالیت‌های قرآنی: برگزیده یازدهمین همایش بانوان قرآن‌پژوه با بیان اینکه برگزاری این همایش جنبه دلگرمی برای ادامه فعالیت بانوان در عرصه قرآنی دارد، گفت: برگزاری این همایش نشان می‌دهد متولیانی قرآنی دغدغه حمایت از بانوان قرآنی را دارند.

لیلا صندوقی، فعال قرآنی کشور و یکی برگزیدگان یازدهمین دوره همایش بانوان قرآن‌پژوه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه متولد اول فروردین 1350 است، گفت: فعالیت قرآنی خود را از 17 سالگی در شهر کرمانشاه آغاز کرد‌ه‌ام و مدت 25 سال است که توفیق خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم را دارم.

شروع فعالیت‌های قرآنی از سال 1367
این فعال قرآنی افزود: از جمله فعالیت‌هایی که در این 25 سال انجام داده‌ام، می‌توان به مدرسی قرآن کریم در ادارت دولتی و غیر دولتی، مدیر اولین مؤسسه قرآنی غیر دولتی در استان کرمانشاه، خادم نمونه قرآن کریم در سال 1373 و سابقه عضویت در کارگروه فرهنگ و هنر استانداری کرمانشاه اشاره کرد.
صندوقی، عضویت در شورای عالی مبارزه با بیماری‌های رفتاری و عضویت در شورای مشاوران جوان معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمانشاه را بخش دیگری از فعالیت‌های خود عنوان و تصریح کرد: همچنین اجرای طرح‌های ملی تربیت مربی قرآن کریم در استان کرمانشاه نیز بخش دیگری از فعالیت‌های قرآنی بوده است که در این مدت انجام داده‌ام؛ در سال 1389 نیز در همایش تجلیل از بانوان فعال در عرصه قرآن کریم که همزمان با بیست و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، به عنوان خادم قرآن معرفی شدم.

حضور در کاروان بانوان قرآنی اعزامی به حج
این فعال قرآنی کشور با تأکید بر اینکه عمده فعالیت قرآنی‌اش در حال حاضر تربیت معلم قرآن کریم است، اظهار کرد: سال گذشته در اولین کاروانی که بانوان قرآنی کشور به مکه مکرمه اعزام شدند، افتخار حضور داشتم؛ ضمن اینکه سرپرستی واحد بانوان جامعه قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمانشاه بخش دیگری از فعالیت‌های بنده در این مدت بوده است.
عضو مجمع اساتید و پیشکسوتان قرآنی استان کرمانشاه تصریح کرد: به دلیل فعالیت‌های قرآنی که از ابتدای فعالیت خود در این عرصه انجام داده‌ام، از سوی نهادها و دستگاه‌های متعددی مورد حمایت و تجلیل قرار گرفته‌ام که از جمله آنها می‌توان به استانداری کرمانشاه، معاونت مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، شبکه ارتباطی تشکل‌های مذهبی سراسر کشور، اداره کار و امور اجتماعی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و... اشاره کرد و در حال حاضر نیز سرپرست «قرائت‌خانه موقوفه مرحومه نیره‌الملوک جهانسوز» در شهر کرمانشاه هستم.
صندوقی در مورد همایش بانوان قرآن‌پژوه نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه هدف بسیاری از فعالان و نهادهای قرآنی گسترش و نشر این فعالیت‌ها در سراسر کشور است، این همایش می‌تواند در این زمینه موفق باشد و علاوه بر آن برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند نویدبخش روشن‌تر شدن آینده فعالیت‌های قرآنی در کشور باشد؛ ضمن اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی باعث می‌شود بانوان با دلگرمی و ثبات قدم بیشتری در این عرصه فعالیت داشته باشند و ما را به این یقین می‌رساند که امور قرآنی دارای متولیانی است که حمایت از پژوهشگران و فعالان این عرصه را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

تعدد متولیان قرآنی مهم‌ترین معضل جامعه قرآنی
وی در ادامه در مورد معضلات موجود در عرصه فعالیت‌های قرآنی کشور، به زیاد بودن متولیان قرآنی اشاره و عنوان کرد: متأسفانه تعدد نهادهای قرآنی در کشور به گونه‌ای است که فعالیت‌ها در این عرصه را از یک انسجام که برای پیشبرد برنامه‌ها لازم است، دور کرده است؛ تعدد نهادها باعث می‌شود همدلی‌ها و هماهنگی‌ها در این زمینه کمتر شود، امیدوارم به نتیجه‌ای برسیم که یک مرجع و متولی خاص در زمینه فعالیت‌های قرآنی وجود داشته باشد، به خصوص در امر صدور مجوز که مشکلات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد.
این فعال قرآنی در ادامه در مورد عمده مشکلاتی که فعالان قرآنی استان کرمانشاه با آن مواجه‌اند نیز اظهار کرد: متأسفانه استان کرمانشاه با محرومیت‌های مختلفی مواجه شده است و این محرومیت از لحاظ فرهنگی و قرآنی نیز وجود دارد، مطمئناً اگر بخواهیم از این محرومیت فاصله بگیریم، باید یک هم‌دلی و هم‌فکری بین مسئولان رده بالای استان به وجود بیاید و برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه صورت بگیرد تا محرومیت‌ها برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سبک زندگی قرآنی باید فراگیر شود، از لزوم پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر توسط قرآنیان سخن گفت و تصریح کرد: در استان کرمانشاه به مباحث عقیدتی توجه ویژه‌ای وجود دارد و نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز این اهتمام وجود دارد؛ این راه مستقیم دین خداست و هر آن چه خلاف آن باشد، انحراف خواهد بود؛ بسیاری از کج‌روی‌ها نشان از عدم اعتقادات دینی است، بنابر این وظیفه سنگین به عهده جامعه قرآنیان است که با اهتمام ویژه نسبت به وظیفه امر به معروف و نهی از منکرعمل کنند.
صندوقی در پایان گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر بهای چندانی به تشکل‌های غیردولتی فعال در این زمینه در استان کرمانشاه داده نشده است و هم‌دلی و هم‌فکری نیز وجود نداشته است، به گونه‌ای که ما برای اجرای برنامه‌ها اکثراً به حمایت‌های که از مرکز صورت می‌گرفته است، دل خوش بوده‌ایم.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروند
|
-
|
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ - ۱۰:۵۶
0
0
ارزوی موفقیت وسلامتی برای حاج خانم صندوقی وتمام خادمان قرانی که خالصانه در امر اموزش وتبلیغ وتریج قران کریم همت دارند بیروز وسربلند باشید
captcha