مبلغان از ظرفیت ایام فاطمیه برای روشن کردن حقایق تاریخ اسلام بهره گیرند
کد خبر: 1383739
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
آیت‌الله طبسی:

مبلغان از ظرفیت ایام فاطمیه برای روشن کردن حقایق تاریخ اسلام بهره گیرند

گروه اجتماعی: استاد حوزه علمیه از مبلغان خواست تا از ظرفیت‌های ایام فاطمیه به بهترین نحو برای انتشار عقاید شیعه، سیره اهل بیت(ع) و روشن کردن حقایق تاریخ اسلام استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همایش «فاطمیه و فرصت‌های تبلیغ» از صبح امروز، 15 اسفندماه، با حضور آیت‌الله نجم‌الدین طبسی، استاد حوزه علمیه قم، حجج اسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی ــ هنری شهرداری تهران، هاشمی‌نژاد، از خطبای برجسته کشور و جمعی از مبلغان در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای اندیشه به همت گروه علمی، فرهنگی امام هادی(ع) در حال برگزاری است.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی ــ هنری شهرداری با انتقاد از اینکه اطلاعات شیعه از حضرت خدیجه(س) بسیار محدود و ناچیز است، گفت: حضرت رسول اکرم(ص) جایگاه حضرت زینب(س) را همچون خدیجه کبری(س) می‌دانستند اما امروز در جامعه ما کمتر از فضائل این بانوی بزرگوار سخن به میان می‌آید.

از بانویی که مادر صدیقه کبری(س) بوده است غافل شده‌ایم

وی با بیان اینکه بنیان و هویت شیعه حضرت فاطمه(س) است، اظهار کرد: از بانویی که مادر صدیقه کبری(س) بوده است غافل شده‌ایم، بانویی که به راحتی می‌توانیم درباره‌اش (سلام‌الله‌) بگوئیم، چرا خداوند بر حضرت خدیجه(س) سلام می‌فرستد و بانوان بهشتی را برای کمک به زایمان ایشان به زمین می‌فرستد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی با بیان اینکه در سال گذشته نام هیچ دختری در کشور خدیجه گذاشته نشده است، تصریح کرد: در مورد خدیجه(س) که نماد پاکبازی و اخلاص در راه خداوند است کم‌کاری کرده‌ایم.

سخنران دیگر این همایش آیت‌الله نجم‌الدین طبسی، از استادان حوزه علمیه بود. وی به کتاب‌هایی که از سوی علمای بزرگ اهل سنت در مورد اهل بیت(ع) و حضرت فاطمه(س) نگارش شده است اشاره و عنوان کرد: روش اهل سنت متفاوت از روش تکفیری‌ها و وهابی‌ها است.

این استاد حوزه محور سخنان خود را عدم بیان برخی حقایق تاریخی اسلام از سوی مورخان برای مردم قرار داد و گفت: برخی هرچه خلاف خواسته‌هایشان باشد از بین می‌برند، حتی اگر گفته‌های رسول خدا(ص) باشد.

وی با اشاره به مطلبی از جوینی شافعی در ارتباط با فضائل حضرت زهرا(س) نقل شده است، گفت: وی نقل می‌کند که پیامبر خدا(ص) حضرت فاطمه(س)، ‌ حضرت علی(ع) و حسنین را در کنار خود جمع و گریه کردند و فرمودند من و این چند نفر با کرامت‌ترین مخلوقات هستیم و کسی در کرامت و فضلیت به ما نمی‌رسد و روی کره زمین انسان‌هایی که از این چهار نفر پیش من محبوب‌تر باشند وجود ندارند.

آیت‌الله طبسی با بیان اینکه برخی حقایق و وقایع تاریخی را انکار می‌کنند و آنچه به نفع‌ ایشان نیست از بین ببرند، گفت: در جریان شهادت حضرت زهرا(س)، گرفتن بیعت اجباری از امام علی(ع) یا جریان غدیر و ثقلین حقایق از طرف برخی افراد نقل نشده زیرا حاکمیت دست افرادی است که مردم را به جای دیگری می‌برند در حالی که حضرت رسول خدا(ص) امت خود را به سمت اهل بیت خود هدایت کرد اما برخی به آن‌ها جسارت کردند خانه‌شان را آتش زدند، فرزندان رسول خدا را به شهادت رساندند و به قاتلا‌نشان جایزه دادند.

سیاست ناصبی‌ها؛ مخفی کردن حقایق

وی سیاست ناصبی‌ها را مخفی کردن حقایق دانست و اظهار کرد: وقتی یک عالم اهل سنت درباره شهادت حضرت زهرا(س) سخن می‌گوید دیگران او را به پائین‌ترین درجه کشانده و او را گمراه و منحرف می‌نامند.

آیت‌الله نجم‌الدین طبسی خطاب به مبلغان گفت: از ظرفیت‌های ایام فاطمیه به بهترین نحو برای انتشار عقاید شیعه، سیره اهل بیت(ع) و روشن کردن حقایق تاریخ اسلام استفاده کنید.

در بحش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین هاشمی‌نژاد، از خطبای برجسته کشورمان، به سخنرانی پرداخت و گفت: از راه‌های اثرگذاری در مردم دادن پاسخ بدی‌های آنان با نیکی است. علما در برابر بدی مردمان احسان و نیکی می‌کردند و بدین سبب مردم به آنان علاقه‌مند می‌شدند. مرحوم سید محسن آملی وقتی در دمشق بود مورد اذیت اموی‌ها قرار می‌گرفتند ولی ایشان در نمازهای جماعت‌شان شرکت و به عیادت مریض‌هایشان می‌رفتند.

برخی طلاب و روحانیون دچار خودبر‌تربینی شده‌اند

وی با بیان اینکه امروز برخی طلاب و روحانیون دچار خود بر‌تربینی شده‌اند و پشت هیچ امام جماعتی نماز نمی‌خوانند و پای صحبت هیچ عالمی نمی‌نشینند، گفت: مسئولیت هدایت انسان‌ها بسیار سخت و سنگین است. جایگاه رفیع تبلیغ دین را نمی‌توان با چیزی عوض کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد اخلاق گفتن را غیر از متخلق بودن دانست و گفت: یکی از راه‌های جذب مردم و اثرگذاری در آنان متخلق بودن است. اخلاق حسنه مبلغان می‌تواند بیش از کلام آنان تأثیرگذار باشد.

همایش فردا نیز ادامه داد

بنابر این گزارش، همایش «فاطمیه و فرصت‌های تبلیغ» هم اکنون با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی گلپایگانی، در مورد اقدامات مورخین در نقل وقایع شهادت حضرت زهرا(س) و حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی، با محوریت اخلاق خانواده از نگاه حضرت زهرا(س) ادامه دارد.

این همایش فردا، ۱۶ اسفندماه، نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین میرلوحی، رئیس هیئت مدیره گروه امام هادی(ع) و حجت‌الاسلام عطارنژاد با عنوان «واکاوی مفهوم امامت در خطبه فدکیه» برگزار می‌شود.

captcha