حجت‌الاسلام تشکری به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید بوشهر منصوب شد
کد خبر: 1388174
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

حجت‌الاسلام تشکری به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید بوشهر منصوب شد

گروه اجتماعی: آئین معارفه حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری به‌عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با حضور قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، محسن انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در آئین تودیع و معارفه مدیران‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با تأکید بر ادامه راه شهدا اظهار کرد: شهدا انتظارات زیادی از ما دارند و بر همه ما واجب است ضمن اجرای منویات رهبری در مسیر شهدا قدم برداریم.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: بهره‌مندی از آموزه‌ها شهدا و انتقال این آموزه‌ها به نسل جوان از مهم‌ترین اموری است که مسئولان باید به آن اهتمام داشته باشند.

اجرای منویات رهبری در مسیر شهدا یک واجب همگانی

انصاری اضافه کرد: یکی از نکات مهم قانون بر اساس ماده 63 این است که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شورای عالی به ریاست رئیس جمهور و 18 نفر از مسئولان تشکیل شود که دبیرخانه شورا نیز باید در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: تدبیر دولت و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور این است که کسانی که از دیگر دستگاه‌ها که به صورت مأموریتی در دستگاهی حضور و مسئولیت دارند اگر عنصری در دستگاه میزبان وجود نداشته باشد که بتواند جایگزین او شود مأموریتش تمدید می‌شود ولی اگر شخصی در همان دستگاه بتواند کار او را انجام دهد مأمور باید به دستگاه خود بازگردد.

به برکت خون شهدا ایران جزیره با ثبات خاورمیانه است

انصاری اضافه کرد: برای ریاست این اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر نیز سه گزینه از خود اداره معرفی شدند که یکی انتخاب شد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: باید راه شهیدان که همان راه امام و ولایت است را خوب بشناسیم و آن را ترویج کنیم زیرا زنده نگه داشتن راه و یاد شهدا باعث تداوم و استمرار نظام اسلامی می‌شود.

اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در سال جدید

انصاری تصریح کرد: یاد و خاطره شهدا درطول تاریخ زنده خواهد ماند ولی ما نیز باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کنیم.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: راه شهدا همان راه امام است زیرا آن‌ها به تبعیت از امام خود برای جهاد در راه خدا راهی جبهه‌ها شدند. هم‌اکنون ایران جزیره ثبات خاورمیانه است و این امنیت یکی از رویش‌های خون شهید است.

انصاری یادآور شد: مأموریت اصلی و اساسی بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و برهمین اساس قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به تصویب رسیده و در سال 93 اجرا می‌شود.

محمد حسن‌پرآور، معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر دراین آئین اظهار کرد: شهدا با نثار جان خود کار بسیار بزرگی را انجام دادند و دلاورمردی‌ها و رشادت‌های آنها دستاوردهای بسیاری برای ما داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار بوشهر به اقتدار و عزت ایران اسلامی در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: هر چند دشمنان با تلاش‌های فراوان خود و از طرق مختلفی تلاش دارند تا به این کشور و این آب و خاک ضربه بزنند ولی شهدا کاری کردند که ایران اسلامی در رفاه و آسایش قراردارد.

امنیت، عزت و سربلندی ایران مدیون خون شهدا است

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز از امن‌ترین کشورهای دنیاست، تصریح کرد: این امنیت و آرامش و این عزت و اقتدار و سربلندی را مدیون خون شهدا هستیم که باید قدر آن را به خوبی بدانیم.

پرآور به ارزش و جایگاه والای خانواده شهدا اشاره کرد و افزود: خانواده‌های شهدا فرزندانی پاک و رشید و شجاع و با خدا و با ایمان تربیت کردند که در راه اسلام جانفشانی و ایثارگری کردند و باید با تمام توان به انها خدمت کنیم.

خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران یک توفیق الهی است

معاون سیاسی، امنیتی استاندار بوشهر بر لزوم تکریم و تقدیر از خانواده‌های شهدا تأکید و بیان کرد: خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران یک توفیق الهی است که باید از این توفیق به خوبی استفاده کنیم و بهترین و بیشترین خدمات را به خانواده شهدا ارائه کنیم.

بوشهر در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است

پرآور ادامه داد: در استان بوشهر تلاش‌های بسیار زیادی برای ارائه خدمات مناسب به خانواده‌های شهدا صورت گرفته است و کسب رتبه‌های برتر کشوری در زمینه تکریم ارباب رجوع و ساماندهی گلزارهای شهدا نتیجه بخش‌هایی ازاین تلاش‌ها است.

وی ادامه داد: استان بوشهر در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است و با تلاش همه مسئولان شاهد تسریع در این روند رو به جلو هستیم و باید تلاش کنیم تا استان بوشهر را به جایگاه واقعی و حقیقی آن برسانیم.

یادآور می‌شود، در پایان این آئین ضمن تقدیر از تلاش‌های محمد حاجی‌زاده، حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری به‌عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر معارفه شد.

captcha