چاپ و بازنشر 60 اثر در حوزه کودک و نوجوان
کد خبر: 1392539
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
الوندی عنوان کرد:

چاپ و بازنشر 60 اثر در حوزه کودک و نوجوان

گروه ادب: دبیر دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری از چاپ و تجدید چاپ 60 اثر حوزه هنری خبر داد و گفت: این آثار در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از حوزه هنری، عزت‌الله الوندی، دبیر دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری با بیان اینکه در روزهای آینده 60 اثر تازه دفتر ادبیات کودک و نوجوان نشر و بازنشر می‌شوند، گفت: 43 اثر از این آثار برای نخستین بار چاپ می‌شوند. این آثار در بخش‌های داستان، شعر، طنز، بازنویسی متون کهن و آثاری که در پروژه‌های مختلف تدارک دیده شده‌اند، تولید شده است.

وی ادامه داد: آثار کودک و نوجوان حوزه هنری در گروه‌های سنی مختلف کودک، خردسال و نوجوان منتشر می‌شوند؛ کتاب‌هایی که در سال گذشته و یا قبل‌ از آن منتشر شده‌اند نیز در لیست کتاب‌هایی هستند که در نمایشگاه عرضه می‌شوند.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان گفت: یکی از عواملی که باعث جذابیت آثار کودک و نوجوان حوزه هنری می‌شود، تنوع موضوعی کتاب‌ها است؛ قصه‌های منظوم، شعر برای طبیعت و شعرهایی که در آن حیوانات مورد اهمیت قرار گرفته‌اند و همین طور بازنویسی متون کهن و داستان‌های مذهبی و بسیاری از موضوعات دیگر که در آثار کودک و نوجوان حوزه هنری بر روی آنها کار شده است، به ثبت خواسته‌هایی که مخاطبان کودک و نوجوان ما نیاز دارند کمک می‌کند.

الوندی با بیان اینکه از نویسنده‌هایی استفاده کرده‌ایم که خودشان خط‌های فکری حوزه هنری را می‌شناسند، عنوان کرد: ما دخالتی در نگارش آثار نویسندگان نداشته‌ایم، چرا که نویسندگان و شاعرانی که برای حوزه هنری اثر ارائه می‌کنند، موضوعات و خط فکری این نهاد را می‌دانند.

وی افزود: آثاری که به استانداردهای کودک و نوجوان نزدیک بوده است و یا فراتر از استانداردها بوده‌اند، در شورای بررسی ادبیات کودک و نوجوان بررسی و برای چاپ به انتشارات سوره مهر ارائه شده‌اند.

وی ادامه داد: 170 عنوان کتاب در این حوزه در نوبت چاپ هستند و با توجه به تعداد بالای آثار، طبیعی است که بسیاری از آنها در مراحل فنی و هنری که مراحل زمان‌بری هستند در انتظار چاپ بمانند، البته براساس قول‌هایی که انتشارات سوره مهر به ما داده است، بعد از نمایشگاه هم کتاب‌های دفتر کودک و نوجوان چاپ می‌شوند.

captcha