روز «معلم قرآن» بهانه‌ای برای تجلیل از معلمان گمنام قرآن
کد خبر: 1396024
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
عنایتی‌مقدم پشنهاد کرد:

روز «معلم قرآن» بهانه‌ای برای تجلیل از معلمان گمنام قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی کشور پیشنهاد ایکنا را برای نام‌گذاری روز «معلم قرآن» اقدامی مثبت ارزیابی کرد و آن را بهانه‌ای برای تجلیل از معلمان گمنام قرآن دانست.

مسعود عنایتی‌مقدم، قاری بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در خصوص پیشنهاد این خبرگزاری مبنی بر نام‌گذاری یک روز در هفته معلم به نام روز «معلم قرآن» اظهار کرد: این پیشنهاد ایکنا اقدامی بسیار به‌جا و شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی و تمام دستوراتی که مربوط به حاکیمت و مملکت‌داری است، برگرفته از قرآن کریم است. همچنین رهبر معظم انقلاب نیز خود از صاحب‌نظران عرصه قرآنی و از عاملان به فرامین قرآن محسوب می‌شوند؛ در چنین کشوری این انتظار می‌رود که توجه بیشتری به جایگاه قرآن کریم و معلمان آن شود.
مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت ثامن‌الائمه(ع) گفت: توجه به موضوعاتی مانند انتخاب یک روز به عنوان روز معلم قرآن، اقدامی است که باعث می‌شود قرآن کریم در سطح عموم جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد و به‌جا است از فعالان نشر قرآن کریم در عرصه آموزش، در قالب یک روز تقدیر و تشکر شود.
وی ضمن ارائه پیشنهاداتی در خصوص برنامه‌های این روز توضیح داد: معمولاً در چنین ایامی از معلمان قرآنی باید تجلیل به عمل آید، اما متاسفانه یک سری از افرادی که در کشور شاخص و شناخته شده هستند، به عنوان قاری یا معلم قرآن در بحث تجلیل‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند، در حالی که در کشور معلمان زحمتکش گمنامی وجود دارند.
حضور مربیان قرآن گمنام در سراسر کشور
این قاری بین‌المللی ادامه داد: این افراد به معنای واقعی کلمه خدمت شایسته‌ای به ساحت قرآن کریم و آموزش آن انجام می‌دهند، اما نامی از آنها در رسانه‌ها برده نمی‌شود؛ اگر در این زمینه رایزنی شود، معلمان گمنام قرآن که فعالیت‌های گسترده‌ای دارند، در این مراسم مورد توجه قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: تجلیل ازمعلمان قرآن به نسبت تجلیل از قرآنیان معروف، اثر تشویقی بیشتری در کشور دارد. در اصفهان به مناسبت روز معلم در موسسه فرهنگی قرآن و عترت ثامن‌الائمه(ع) از اساتیدی که در استان اصفهان وجود دارد و از اساتید پیشکسوتی که نامی از آنها برده نمی‌شود، تجلیل به عمل می‌آید که بازخورد بسیار خوبی تاکنون داشته است.
درس تجلیل از اساتید برای نوجوان‌ها
عنایتی مقدم در پایان اظهار کرد: این تجلیل از پیشکسوتان و گمنامان قرآنی برای قاریان جوان و نوجوان درس بزرگی به همراه دارد و موضوع مهم تکریم از اساتید و معلمان را می ‌آموزند و به نسل‌های بعد انتقال می‌دهند.

captcha