برآورده کردن تمام نیازهای بشری بدون معرفت‌شناسی امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 1396386
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
آیت‌الله نمازی:

برآورده کردن تمام نیازهای بشری بدون معرفت‌شناسی امکان‌پذیر نیست

خبرنگاران افتخاری/ جواد کریمی: امام جمعه کاشان گفت: برآورده کردن تمام نیازهای بشری بدون معرفت‌شناسی و شناخت الهی امکان‌پذیر نیست و زمانی بشر به کمال می‌رسد که خدای خود را بشناسد و به اسرار هستی پی ببرد.

به‌ گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری‌ بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: امروز اکثر ملت‌های جهان به این نتیجه رسیده‌اند که حاکمان‌شان صلاحیت اداره کشورشان را ندارند و با تمام پیشرفت‌های علمی که دارند ملت‌های‌شان به دنبال عدالت‌خواهی هستند و هرگاه که احساس می‌کنند دولت‌مردان‌شان به سمت ظلم حرکت می‌کنند دست به قیام می‌زنند.

وی تصریح کرد: جنایات و کشتار بشری در دنیا در حال افزایش است و اگر جوامع بشری را مسلح به علومی کنیم که تمام نیازهای بشری را تأمین کند شاهد چنین جنایاتی نخواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: گرایش دانشجویان اروپایی به مسئله ولایت فقیه در حال افزایش است و تعداد زیادی از دانشجویان، پایان‌نامه‌های خود را به تحقیق درباره این موضوع اختصاص داده‌اند.

وی افزود: برآورده کردن تمام نیازهای بشری بدون معرفت‌شناسی و شناخت الهی امکان‌پذیر نیست و زمانی بشر به کمال می‌رسد که خدای خود را بشناسد و به اسرار هستی پی ببرد.

آیت‌الله نمازی تصریح کرد: امروز برخی دولت‌مردان با دستیابی به علم از حیوانات هم درنده‌تر شده‌اند و جنایاتی را رقم می‌زنند که انسان تاب تماشا و حتی شنیدن آنها را ندارد.  نیاز بشر به علم، علوم مادی نیست بلکه منظور دست‌یابی به علوم آسمانی و مسلح شدن جوامع بشری به معرفت‌الله است.

به گفته عضو خبرگان رهبری، دلیل تمامی جنایت امروزی حب دنیا و بیگانگی انسان‌ها از خدای خود است.

آیت‌الله نمازی با بیان اینکه به سمت ظهور امام زمان(عج) نزدیک می‌شویم و باید خودمان را به دانش و معرفت مسلح کنیم، متذکر شد: نباید خود را درگیر کارهای کوچک کنیم بلکه باید تفکر جهانی داشته باشیم زیرا آینده غرب از آن جهان اسلام است و امروز شاهد گرایش نسل جوان و دانشگاهی به شناخت معرفت و حقیقت هستیم.

captcha