حفظ موضوعی؛ محور طرح «نهضت ملی حفظ قرآن»
کد خبر: 1397835
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
مدیرکل قرآن وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

حفظ موضوعی؛ محور طرح «نهضت ملی حفظ قرآن»

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسیب‌زاده اظهار کرد: طرح «نهضت ملی حفظ قرآن» در آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده با حفظ موضوعی آیات قرآن اجرا می‌شود.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به طرح نهضت ملی حفظ قرآن که اجرای آن از سه سال پیش در وزارت آموزش و پرورش آغاز شده است، اظهار کرد: پس از بیان مطالبات مقام معظم رهبری، مبنی بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، وزارت آموزش و پرورش از اولین ارگان‌هایی بود که اقدام به تربیت حافظان قرآن کرد.

اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن؛ بدون پاداش و جوایز
مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش افزود: تربیت حافظان قرآن در آموزش و پرورش در قالب طرح نهضت ملی حفظ قرآن آغاز شد که این طرح را به مدت دو سال به صورت شاخص دنبال کردیم اما در سال تحصیلی 92 ـ 93 هرچند که ثبت نام‌ها انجام شده بود اما به واسطه وضعیت اعتبارات، شرکت در این طرح اختیاری اعلام شد و در سال جاری همانند دو سال گذشته پاداش و جوایزی برای حافظان قرآن در نظر گرفته نشد.
وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی حفظ قرآن را برای سال تحصیلی آینده نیز در شکل و قالب جدید دنبال خواهیم کرد، ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، طرح نهضت ملی حفظ قرآن برای سال آینده در قالب حفظ موضوعی آیات اجرا می‌شود.

گردآوری آیات مشخص برای گروه‌های سنی مختلف به منظور حفظ موضوعی آیات
مسیب‌زاده یادآور شد: برای اجرای این طرح با رویکرد حفظ موضوعی آیات قرآن، آیات مشخص متناسب با سنین تقسیم‌‌بندی کرده و برای مقاطع مختلف تحصیلی آیات مشخصی را انتخاب می‌کنیم تا دانش‌آموزان و حتی فرهنگیان بتوانند از طریق منابعی که در اختیار آنها قرار می‌دهیم به حفظ موضوعی آیات قرآن بپردازند و از آیات قرآن به صورت کاربردی در زندگی خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه، منابع مورد نظر برای اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن در قالب حفظ موضوعی آیات تهیه شده است، افزود: منابعی که در قالب آیات موضوعی قرآن تدوین شده‌اند در شش سطح کارشناسی آماده شده؛ این منابع زیر نظر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد بهشتی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی، تهیه و تدوین شده است.

حفظ اجزاء قرآن در آموزش و پرورش به قوت خود باقی است
مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: علاوه بر حفظ موضوعی آیات قرآن که برای سال تحصیلی آینده در دستور کار ما قرار می‌گیرد طرح حفظ اجزاء قرآن که طی سه سال گذشته دنبال شده نیز به قوت خود باقی است و افرادی که قصد ادامه حفظ اجزاء قرآن را داشته باشند، می‌توانند منابع مورد نظر را از سایت مدرسه مجازی قرآن دریافت کرده و در این طرح شرکت کنند.
وی یادآور شد: به دلیل مشکلات مالی و اعتباری، برای سال تحصیلی آینده نیز پاداش و جوایزی در نظر گرفته نمی‌شود و دانش‌آموزان و فرهنگیان علاقه‌مند به صورت خودجوش در این طرح شرکت می‌کنند.

captcha