ارائه پیشنهاد نامگذاری روز «معلم قرآن» به شورای فرهنگ عمومی
کد خبر: 1399474
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
شاهمرادی خواستار شد؛

ارائه پیشنهاد نامگذاری روز «معلم قرآن» به شورای فرهنگ عمومی

گروه اجتماعی: دبیر شورای فرهنگ عمومی، ارائه پیشنهاد نام‌گذاری یک روز از هفته معلم به نام معلم قرآن را از سوی ایکنا به دبیرخانه این شورا خواستار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در واکنش به پیشنهاد خبرگزاری ایکنا مبنی بر انتخاب یک روز از هفته معلم به عنوان روز معلم قرآن گفت: ما باید نسبت به قرآن بالاترین اهتمام را داشته باشیم و هیچ چیزی قابل مقایسه با این مسئله نیست.
دبیر شورای فرهنگ عمومی از پیشنهاد خبرگزاری ایکنا استقبال و به ارائه راهکار برای اجرایی شدن این پیشنهاد پرداخت و افزود: ایکنا باید این پیشنهاد را به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارسال کند و به عنوان دبیر این شورا اعلام می کنم قطعاً این مسئله در دبیرخانه بررسی و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال خواهد شد.
حجت‌الاسلام شاهمرادی افزود: اگر مانعی در این خصوص وجود نداشته یا اگر لازم باشد تغییراتی در این پیشنهاد صورت‌گیرد، شورا با مسئولان خبرگزاری به عنوان پیشنهاد کننده موضوع مشورت و پیگیر اجرایی شدن آن خواهد‌ شد.
وی نگرانی جامعه قرآنی از فاصله گرفتن فرهنگ عمومی جامعه از فرهنگ اسلامی را دغدغه‌ای کاملاً درست تحلیل و اظهار کرد: وظیفه ما است که نسبت به این نگرانی عکس‌العمل و فعالیت نشان دهیم که اگر ما مسئولان به این دغدغه‌های درست اهتمام جدی داشته باشیم، قابل رفع است.

captcha