دومین دوره جشنواره قرآنی «الحافظون» برگزار می‌شود
کد خبر: 1416215
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
رحیم قربانی:

دومین دوره جشنواره قرآنی «الحافظون» برگزار می‌شود

گروه‌ فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با اشاره به برگزاری نشست مسئولان نواحی قرآن وعترت و اقشار تخصصی بسیج تهران بزرگ، گفت: در این نشست مقرر شد دومین دوره جشنواره قرآنی الحافظون بر اساس زمان‌بندی مشخص برگزار شود.

رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری پانزدهمین نشست مسئولان نواحی قرآن وعترت و اقشار تخصصی بسیج تهران بزرگ، گفت: در این نشست که صبح امروز، 20 خردادماه برگزار شد بحث‌های متنوعی مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در یک برنامه سه تا پنج ساله 70 هزار حافظ قرآن کریم را آموزش خواهیم داد، گفت: یکی از بحث‌های مطرح شده مربوط به ابلاغ طرح تربیت 70 هزار حافظ قرآن در بسیج تهران بزرگ به روش‌های مختلف بود، در این نشست شرح وظایفی که هر یک از پایگاه‌های بسیج باید داشته‌ باشند و نیز نوع تعامل آنها با یکدیگر مورد بررسی قرار گرفت.
قربانی تصریح کرد: بحث دیگر در این نشست مربوط به بحث نوع هکاری سازمان واحدهای تابعه با برنامه 1448 شبکه قرآن و معارف سیما بود. در این بخش یکی از دستگاه‌ها و نهادهایی که به صورت جدی با شبکه قرآن و معارف سیما همکاری می‌کند، سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ است که بعد از خود سیمای قرآن بیشترین همکاری را با طرح 1448 خواهیم داشت.
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ بیان کرد: همچنین در این نشست در مورد راه‌اندازی شعبه‌های دیگری از مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم بحث و تبادل‌نظر شد که آمادگی بسیار خوبی اعلام شد که حتی تا قبل از ماه مبارک رمضان بتوانیم شعبه و واحد جدیدتری را راه‌اندازی کنیم.
وی گفت: با این که در برنامه‌ریزی‌های ما راه‌اندازی سه واحد جدید از مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در سال 1393 در نظر گرفته شده است اما با استقبالی که در جلسه امروز مطرح شد پیش‌بینی می‌شود شعبه‌ها و واحدهای بیشتری از مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم را داشته باشیم.
قربانی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این نشست بررسی چگونگی برگزاری دومین دوره جشنواره قرآنی «الحافظون»، بود، اظهار کرد: سال گذشته اولین دوره این جشنواره برگزار شد که امسال نیز در سه مرحله برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ یادآور شد: پس از بررسی‌ها و تبادل نظرات مقرر شد مرحله پایگاهی جشنواره قرآنی الحافظون در مهرماه، مرحله ناحیه‌ای یا منطقه‌ای آبا‌ن‌ماه و مرحله نهایی که در سطح تهران بزرگ است در هفته بسیج برگزار خواهد شد.
وی در پایان یادآور شد: این نشست‌ها هر ماه برگزار می‌شود که به تناسب موضوعات و مناسبت‌ها به صورت هر دو هفته یک بار و یا هر دو ماه یک بار نیز برگزار خواهد شد.

captcha