ضرورت تشکیل ستادی مقتدر برای چاره‌جویی مسئله حجاب
کد خبر: 1428232
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
خطیب جمعه تهران عنوان کرد:

ضرورت تشکیل ستادی مقتدر برای چاره‌جویی مسئله حجاب

گروه سیاسی: آیت‌الله جنتی با اشاره به روز عفاف و حجاب گفت: متأسفانه امروز در مسئله حجاب مشکل داریم. باید یک ستاد مقتدر برای بررسی مسئله حجاب تشکیل شود و افرادی با اختیارات و امکانات کامل درباره این مسئله مهم چاره‌جویی کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران ابتدا با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) به فراز و نشیب‌های زندگی ایشان و مظلومیت ایشان در طول دوران زندگی پرداخت.

وی در ادامه با تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری(س) ایشان را شریف ترین بانوی اسلام پس از حضرت زهرا(س) بیان کرد.

آیت ‌الله جنتی با تسلیت وفات آیت‌الله محمدی گیلانی، با اشاره به11 سال همکاری با ایشان در شواری نگهبان گفت: آیت‌الله محمدی گیلانی، فردی متین، باوقار، بامعنویت و با اخلاص بود که مسئولیت سنگین قضایی در دوران انقلاب را برعهده داشت و بسیاری از افراد  رژیم قبل را محاکمه کرد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به روز 21 تیر، روز عفاف و حجاب گفت: حجاب نقشی اثرگذار در جامعه دارد و به این دلیل تنها یک مسئله شرعی نیست. حجاب، نسل را حفظ می‌کند، جلوی روابط نامشروع را می‌گیرد و پاکدامنی را تقویت می‌کند.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز در مسئله حجاب مشکل داریم. باید یک ستاد مقتدر برای بررسی مسئله حجاب تشکیل شود و افرادی با اختیارات و امکانات کامل درباره این مسئله مهم چاره‌جویی کنند.

آیت‌الله جنتی افزود: متأسفانه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سال‌های سال است خاک می خورد و اخیرا به آن تا حدی توجه شده است که حدود 20 دستگاه در ان مسئول هستند ولی هر دستگاه دیگری را مسئول این کار می‌داند. من در این زمینه مسئولان اجرایی را مقصر می دانم، زیرا آنها حداقل می‌توانند رعایت حجاب را در دستگاه اجرایی خود الزامی کنند.

آیت‌الله جنتی افزود: مسئله بعد، فتنه است. در این شرایط جدید که چراغ سبزی به برخی از افراد مؤثر در فتنه نشان داده شده است این ها در حال بازگشت هستند. عناصر مطرود و سابقه‌دار یکی یکی دارند بر می‌گردند و پست‌ها را اشغال می کنند از جمله در دانشگاه‌ها و این یک مسئله جدی است.

دبیر شورای نگهبان عنوان کرد: کارهایی که تاکون در دانشگاه‌ها انجام گرفته عبارتست از انتصاب افراد مؤثر در فتنه 78 و 88، انتصاب افراد بدون استعلام از مراجع قانونی، تلاش برای بازگرداندن افراد مؤثر فتنه 88 که از دانشگاه اخراج شده اند، برکناری عناصر مؤمن در دانشگاه‌ها و ادامه سرپرستی رؤسای دانشگاه‌هایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی نیاورده‌اند.

وی یادآور شد: همچنین از رئیس قوه قضائیه بابت قاطعیت در برابر عناصر فتنه تشکر می‌کنم و لازم است دادگاه یکی از سران فتنه نیز برگزار شود که با فشارهای زیاد مانع برگزاری آن شده‌اند در حالی که وقتی جرمی رخ داد باید دستگاه قضایی برخورد کند و نباید تبعیض قائل شد و این مسائل برای ما قابل قبول نیست.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: مسئله بعد بیانات اخیر رهبری درباره مفهوم اعتدال است که فرمودند: «اعتدال، شعار بسیار خوبی است، ما هم تأیید می‎کنیم اعتدال را؛ افراط محکوم است و بد است. سفارشی که من میکنم این است که مراقب باشید جریانهای مؤمن را با شعار اعتدال کنار نزنند. با شعار اعتدال، با شعار پرهیز از افراط، سعی میکنند جریان مؤمن را که در خطرها آن جریان است که زودتر از همه سینه سپر می‌کند، آن جریان است که دولتها را در مشکلات واقعی به معنای حقیقی کلمه حمایت میکند، کنار بزنند؛ مراقب باشید. اسلام، مظهر اعتدال است. امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اعتدال است».

وی ادامه داد: عده‌ای خیال می‌کنند اعتدال یعنی اینکه با دشمن برخورد نکنیم . از طرفی چرا باید مجروحان جنگ تحمیلی و خانواده‌های شهدا کنار زده شوند. من توصیه می‌کنم این جملات بر دیوار ادارات و نهادها زده شود تا همه بدانند راه درست چیست.

آیت‌الله جنتی با اشاره به روز 26 تیر و سالگرد تاسیس شورای نگهبان گفت: ویژگی مهم شورای نگهبان ار اول تا به امروز، قاطعیت، عدم سفارش‌پذیری و عدم نفوذ پذیری بوده است. این نهاد به هیچ‌جا وابستگی ندارد و مستقل است البته نمی گویم بدون خطا بوده است اما قرار این بوده که اینگونه باشد.

وی درباره مسائل بین‌المللی به مسئله فلسطین و عراق اشاره کرد و گفت: امروز فلسطین در آتش می سوزد و آمریکا، انگلیس و اسرائیل، این مثلث شوم، با سوء استفاده از شرایط عراق، زمینی و هوایی مسلمانان روزه دار را به خاک و خون می‌کشند. اما مقاومت و استقامت دردسرهایی را دارد که باید تحمل کرد اما آینده از آن فلسطینی‌هاست.

آیت‌الله جنتی افزود: از طرفی تروریست‌های وحشی دیوانه در عراق هتک ناموس می‌کنند، اموال را به غارت می‌برند و انسان‌های بی‌گناه را می‌کشند. این شرارت‌ها در تاریخ بی‌سابقه است. آن وقت امریکا که با ادعای مبارزه با تروریسم وارد افغانستان و عراق شد امروز درگوشه‌ای نشسته است و حرفی نمی‌زند و مجامع جهانی حامی حوق بشر نیز ساکت نشسته‌اند.

دبیر شورای نگهبان ابراز کرد: البته الان بحمدالله در عراق آثار موفقیت و پیشرفت ارتش و مردم عراق و شکست تروریست‌ها مشهود است و لازم است از حضرت آیت‌الله سیستانی تشکر کنم که فتوای مردانه‌ای دادند و نیروهای مردمی را در مقابل تروریست‌ها بسیج کردند.

بنابراین گزارش آیت الله احمد جنتی در خطبه اول نماز جمعه تهران با دعوت و توصیه همه افراد به رعایت تقوا گفت: هر عمل خیر و شری عاقبتی در دنیا، آخرت، در وجود فرد و در جامعه دارد.

وی اظهار کرد: از بدترین نتایج گناه سلطه شیطان بر انسان است که باعث می‌شود شیطان انسان را به هرجا که می‌خواهد ببرد و این ولایت شیطان است که در مقابل ولایت خدا و اولیا خداست.

آیت‌الله جنتی عنوان کرد: در قرآن در 86 مورد درباره شیطان صحبتش شده است که قسمت عمده آن مربوط به این است که خداوند می‌خواهد  به ما بفهماند که شیطان دشمن شماست و او را به دوستی خود نگیرید.

خطیب جمعه تهران تأکید کرد: یکی از عواقب دوستی با شیطان این است که انسان را از فقر می‌ترساند و او را از کارهای خیر و عام‌المنفعه باز می‌دارد و انسان حالت بخل و حرص پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از نقشه‌های شیطان این است که انسان را مغرور می کند که از القاب خدا به شیطان، «غرور» به معنای فریبنده است. به عبارتی شیطان با اثرگذاری بر فکر و تشخیص انسان، خوب را بد جلوه می‌دهد و بد را خوب، و این‌گونه می‌شود که دیگر در چشم انسان، دروغ، تقلب، فحشا، خیانت، حقه بازی و ... بد نیست.

آیت‌الله جنتی عنوان کرد:حتی کار به جایی می رسد که قتل نفس هم برای انسان دیگر بد نیست و مانعی ندارد، مانند کار تروریست‌هایی که ادعای اسلام دارند ولی هر کار ناپسندی را انجام می‌دهند و برخی از انها هم خیال می‌کنند کار خوبی انجام می‌دهند.

وی افزود: پس حواسمان باشد شیطان ما را به کجا می‌برد.الان خیلی از کشورها از طمع کمک آمریکا به خود تسلیم آمریکا می‌شوند و مردم خود را به کمک و دلار امریکا می‌فروشند.

captcha