حمایت از فعالیت‎‌های قرآنی در نظام اسلامی باید الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی باشد
کد خبر: 1428284
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۷

حمایت از فعالیت‎‌های قرآنی در نظام اسلامی باید الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری ممتاز قرآن ‌گفت: ایران اسلامی ام‌القرای جهان اسلام و پرچم‌دار فعالیت‌های قرآنی است؛ در نظام جمهوری اسلامی حمایت مادی و معنوی از فعالیت‎های قرآنی باید الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حامد ولیزاده، قاری بین‎المللی قرآن کریم شب گذشته، 20 تیر در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن کریم تبریز گفت: نمایشگاه قرآن کریم فرصت مناسبی را برای تعامل فعالان قرآنی در عرصه‌های مختلف فراهم می‌آورد و مسئولان و مردم باید از فضای ایجاد شده بیشترین بهره را ببرند.
ولیزاده افزود: نمایشگاه قرآن کریم ویترینی برای ارئه محصولات قرآنی است و برنامه‌ریزی حساب‎شده برای برگزاری آن از لحاظ زمانی و مکانی می‎تواند نقش مؤثری در بازده این نمایشگاه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه توانمندسازی مؤسسات قرآنی علاوه بر حمایت‎های مادی نیازمند حمایت معنوی نهادهای فرهنگی است، اظهار کرد: ایران اسلامی ام‌القرای جهان اسلام و پرچم‌دار فعالیت‌های قرآنی است و در نظام جمهوری اسلامی حمایت مادی و معنوی از فعالیت‌های قرآنی باید الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی باشد.
ولیزاده تأکید کرد: کمرنگ بودن حمایت‌های مادی از مؤسسات و فعالان قرآنی باعث افت کیفیت برنامه‌های ارائه شده می‌شود؛ اما کمرنگ بودن حمایت‌های معنوی موجب عدم برنامه‌ریزی صحیح در این حوزه می‌شود.
وی خواستار سپردن فعالیت‌های قرآنی به افراد کاردان در این حوزه برای ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی شد.
ولیزاده همواره به یاد خدا بودن را از آموزه‌های قرآن عنوان کرد و گفت: جوانان با توجه قلبی به آیات این کتاب ارزشمند سعادت دنیوی و اخروی خود را رقم می‌زنند.
یادآور می‌شود، حامد ولیزاده، قاری ممتاز قرآن کریم و نفر اول مسابقات قرآن دانشجویی در جهان همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در کرسی تلاوتی که با حضور اصحاب و فعالان قرآنی در سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد، به قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.

captcha