تحول فرهنگی و اجتماعی جهت قطب قرآنی‌شدن استان فارس ضروری است
کد خبر: 1430029
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
امام جمعه موقت شیراز:

تحول فرهنگی و اجتماعی جهت قطب قرآنی‌شدن استان فارس ضروری است

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام مرادی تغییر سبک زندگی را مؤلفه قطب قرآنی شدن استان فارس دانست و گفت: جهت تحقق این مهم باید تحول فرهنگی و اجتماعی در شیراز به وجود آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با بیان اینکه نگین شهر شیراز وجود بارگاه ملکوتی حضرت احمدبن موسی(ع) است که خود کاتب قرآن بود و در طول زندگی خود یک هزار قرآن کتابت کرد، گفت: با توجه به حدیث ثقلین ما نیز باید تلاش کنیم تا قرآن و عترت در سومین حرم اهل بیت(ع) در کنار هم رشد یابند.

سرمایه‌گذاری بیشتری جهت قطب قرآنی شدن صورت گیرد
وی با اشاره به مؤلفه‌های قطب قرآنی شدن استان فارس افزود: جهت قطب قرآنی شدن این استان باید سرمایه‌گذاری بیشتری که در شأن سومین حرم اهل بیت(ع) است بر روی فعالیت‌های قرآنی و مذهبی شود و تمام نهادها و دستگاه‌های مختلف در این مقوله وارد شده و همکاری‌های لازم را داشته باشند.
حجت‌الاسلام مرادی اظهار کرد: در استان فارس شهرستان‌هایی هستند که فعالیت‌های قرآنی متنوع و بی‌نظیری را انجام می‌دهند از جمله شهرستان قرآنی استهبان که گستره فعالیت‌های قرآنی خود را به خارج از استان فارس نیز رسانده است.
مشاور استاندار فارس در امور روحانیت عنوان کرد: درحال حاضر نیاز به همکاری و هماهنگی بیشتر نهادها و ادارات مختلف و همچنین حضور مردم جهت انجام فعالیت‌های قرآنی و برپایی محافل مختلف است که البته مقدمات خوبی نیز در این زمینه در استان فارس صورت گرفت مانند برگزاری مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در ایام بهار قرآن شاهد این هستیم مراسم‌های قرآنی متعددی در نقاط مختلف استان فارس برپا می‌شود، گفت: هدف از این اقدامات این است که سبک زندگی ما قرآنی شود و ما خود را مخاطب قرآن قرار دهیم و با شأن نزول آنها آشنا شویم.

هدف نهایی قطب قرآنی شدن استان فارس، ترویج سبک زندگی اسلامی است
حجت‌الاسلام مرادی ابراز کرد: جهت قطب قرآنی شدن استان فارس باید تلاش کنیم علاوه بر توجه به مسئله فراگیری آموزش روخوانی قرآن، حفظ و قرائت، حتماً به مفاهیم و معانی قرآن نیز توجه داشته باشیم و سبک زندگی خود را مطابق با آنها تعیین کنیم لذا به نظر‌می‌رسد هدف نهایی قطب قرآنی شدن استان فارس ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی است.
دبیر ستاد احیا امر به معروف و از منکر شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم قطب شدن را در زمینه فعالیت‌های قرآنی دنبال کنیم باید نسل جوان خود را با روخوانی و حفظ آشنا کرده و سپس به سراغ تغییر سبک زندگی آنان رویم و آن فضیلت‌های اسلامی مانند عدالت،‌ صداقت، حجاب، تکریم ارباب رجوع، سجایای اخلاقی، امنیت و فضای معنوی را در استان فارس احیا کنیم.
وی ادامه داد: اگر به این شیوه عمل کنیم قطعاً می‌توانیم تبدیل به الگویی برای نقاط مختلف کشور شویم چنانچه که اکنون در زمینه فعالیت‌های قرآنی و مذهبی حرم‌های دیگر اهل بیت(ع) در ایران اسلامی اینگونه هستند.
حجت‌الاسلام مرادی تأکید کرد: برای تحقق قطب قرآنی شدن، باید تحول فرهنگی و اجتماعی در شیراز به وجود آید و برخی از ناهنجاریهایی که در حوزه فرهنگی است از جامعه رخت بربندد.

اشاره به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع)
امام جمعه موقت شیراز در ادامه سخنان خود به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) استان فارس اشاره کرد و گفت: علت نامگذاری شیراز به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت شاهچراغ(ع) است.
وی خاطرنشان کرد: حضرت موسی‌بن جعفر(ع) بنا به نقل شیخ مفید 37 فرزند داشتند و از همه فرزندان پسر با فضیلت‌تر  امام رضا(ع) بود و پس از آن از تمام فرزندان پسر شجاع‌تر و آشنا به قرآن حضرت احمدبن موسی(ع) بودند.
حجت‌الاسلام مرادی با تأکید بر اینکه باید از این جایگاه نهایت استفاده را جهت ارتقای معنوی استان بریم، گفت: باید همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حرم‌های شیراز کانون توجه و فعالیت‌های این شهرستان قرار گیرد.

captcha