دارالحدیث ۶ اثر جدید روانه بازار نشر کرد
کد خبر: 1432068
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸

دارالحدیث ۶ اثر جدید روانه بازار نشر کرد

گروه ادب: مؤسسه دارالحدیث به تازگی ۶ اثر جدید شامل «دانشنامه امام مهدی(عج)» «نوگل باغ پیامبر(ص)»، «زیباترین سرزمین دنیا»، «یار پیامبر(ص)»، «خانه خدا در کوچه ماست»، «تولدت مبارک» و «گل همیشه بهار» منتشر کرده است.

مهدی جاهد، از مسئولان مؤسسه دارالحدیث آستان حضرت عبدالعظیم حسنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به تألیفات آیت‌الله محمدی‌ ری‌شهری گفت: از تألیفات وی می‌توان به «کیمیای محبت»، «زمزمه عرفان»، «شرح جامعه کبیره»، «حکمت‌نامه لقمان»، «خاطرات آموزنده»، «دانشنامه امام مهدی(عج)»، «دانشنامه امام حسین(ع)»، «میزان الحکمه»، «الگوی شادی» و «مبانی خداشناسی» اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه گزیده‌های دانشنامه‌ها از جدیدترین آثار این مؤسسه به شمار می‌روند، اظهار کرد: «دانشنامه امام مهدی(عج)» که اوایل ماه مبارک رمضان توسط رهبر معظم انقلاب رونمایی شد، از جدیدترین آثار این نشر به شمار می‌آید. 
جاهد گفت: این دانشنامه در دوره‌ای 10 جلدی منتشر شده است که موضوعات مختلفی از ولادت حضرت بقیةالله الاعظم(عج) تا هم‌اکنون و علائم ظهور را شامل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری مطالب و نگارش این دانشنامه طی 5، 6 سال انجام شده است، افزود: همچنین از فعالیت این مؤسسه در حوزه قرآن‌های نفیس چرمی، عطری، ملیله‌ای، مفاتیح‌الجنان و چند مجلد درباره قرآن‌های خطی یاد کرد. 

به گفته این عضو مؤسسه دارالحدیث، کتاب‌های «نوگل باغ پیامبر»، «زیباترین سرزمین دنیا»، «یار پیامبر(ص)»، «خانه خدا در کوچه ماست»، «تولدت مبارک» و «گل همیشه بهار» از جدیدترین آثار این مؤسسه به شمار می‌آیند. 
جاهد همچنین گفت: مجموعه‌ای درباره قرآن‌های خطی توسط یک فرد ایرانی در آلمان چاپ شده است که بهترین قرآن‌های خطی را جمع‌آوری و ضمن عسکبرداری از آنها، تصاویر را در قالب دو جلد منتشر کرده است.
به گفته وی، این اثر در قالب سه جلد، مشتمل بر دو کتاب شامل تصاویر قرآن‌های خطی و یکی هم کتاب توضیحات درباره نسخ خطی به چاپ رسیده است. اینکه قرآن‌های یادشده در چه قرنی، با چه خطی و در کدام محل نگهداری می‌شدند و توسط کدام کاتب نوشته شده‌اند، از جمله مطالب مطرح شده در جلد توضیحات این مجموعه سه جلدی است.
جاهدی همچنین از ارائه توضیحاتی درباره اینکه قرآن‌ها به صورت بامعنی، بی‌معنی و فقط با متن آیات، خط کوفی، خط ثلث، خط نسخ و... از قرن پنجم هجری قمری تا قرن نهم و دهم هجری کتابت شده‌اند، یاد کرد.

captcha