سیزدهمین جشنواره فیلم و عکس «تجلی نور و رأفت» برگزار می‌شود
کد خبر: 1434543
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹

سیزدهمین جشنواره فیلم و عکس «تجلی نور و رأفت» برگزار می‌شود

گروه هنر: همزمان با دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) سیزدهمین جشنواره فیلم و عکس «تجلی نور و رأفت» از ۱۲ الی ۱۶ شهریور۹۳ در نیشابور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، «مسعود سلیمانی» دبیر جشنواره «تجلی نور و رأفت»، گفت: همزمان با میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و حضرت ثامن الحجج امام علی ابن موسی الرضا(ع) و پاسداشت دهه کرامت و در راستای نهادینه کردن فرهنگ رضوی در جامعه و کشف و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های تصویری تمامی هنرمندان عزیز و با عنایت به اقبال عمومی از برگزاری جشنواره های فیلم و عکس طی سالیان گذشته، امسال نیز به اهتمام انجمن سینمای جوان نیشابور و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، میراث فرهنگی، بسیج هنرمندان و بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهر  جشنواره یادشده را برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: شرکت برای عموم علاقمندان و هنرمندان آزاد است و هر هنرمند می‌تواند اثر خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در انجمن سینمای جوان دفتر نیشابور حداکثر تا 30 مرداد 1393 ارسال کند.

سلیمانی افزود: مدیریت اجرایی بخش فیلم برعهده جواد نادری مسئول کانون فیلم دفتر انجمن نیشابور و مدیریت اجرایی عکس برعهده محسن بیات مدیر کانون عکس سینمای جوان نیشابور است.

وی داوران بخش فیلم را به شرح زیر معرفی کرد: رضا شیخلانی، وحید بیان، محمد تراب بیگی، علی شورورزی، ابوالفضل شکیبا و بخش عکس، دکتر سید سعید ملک کیانی، محمد رضا چایفروش، حمیدرضا هلالی، مهدی دشتی و رضا معتمدی هستند.

به گفته وی از 12 الی 16 شهریور93 در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نگارخانه کمال الملک  نیشابور از  ساعت 18 بعد ازظهر فیلم ها اکران و نمایشگاه دایر اخواهد شد. همچنین برگزاری کارگاه آموزشی، نشست تخصصی فیلم و عکس از برنامه‌های جنبی‌ جشنواره است.

دبیر جشنواره تصریح کرد: عکس‌ها باید به صورت فایل دیجیتال بر روی CD با 300 DPI با فرمت JPC یا TIF حداقل در ابعاد 40 × 30 و فیلم ها در قالب  dvd ارسال شود.

سلیمانی بیان کرد: این جشنواره با موضوعات نیشابورشناسی: 1- نیشابور قدیم تا دهه 60 ، -2- نیشابور جدید از دهه 60 تا حال: معماری نیشابور – فضای شهری و طبیعت نیشابور – صنعت – مستند اجتماعی شامل: آداب و رسوم، فرهنگ محلی، منازل و کوچه باغ ها، مناطق ییلاقی، پوشش گیاهی اماکن تاریخی مذهبی، مسجد، فرهنگ رضوی، حجاب و عفاف، ایثار و بخش آزاد برگزار خواهد شد. و در حاشیه برگزاری این جشنواره جلسات نقد و بررسی فیلم و عکس‌های برپا و به نمایش داده شده  برگزار می‌شود.
مسئول سینمای جوان نیشابور بیان کرد: این جشنواره 16 شهریور 93 همزمان با دهه کرامت با حضور مسئولان شهرستان به کار خود پایان داده و به آثار و نفرات برتر در هر رشته جوایزی ارزنده اهداء می‌شود.

captcha