جهاد دانشگاهی از ارکان اصلی شناسایی آسیب‌های فرهنگی است
کد خبر: 1434677
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹

جهاد دانشگاهی از ارکان اصلی شناسایی آسیب‌های فرهنگی است

گروه اجتماعی: رئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به جهاد دانشگاهی نگاه ویژه‌ای دارند، گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های فرهنگی نیازمند کار پژوهشی است تا علل و آسیب‌های فرهنگ شناسایی شود.


سجاد رضایی، رئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی متشکل از دو بحث جهاد و دانشگاه است، بیان کرد: فعالیت در مسائل فرهنگی نیازمند نگاه جامع است.



وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به جهاد دانشگاهی نگاه ویژه‌ای دارند، گفت:  در حوزه‌های فرهنگی نیازمند کار پژوهشی است تا علل و آسیب‌های فرهنگ شناسایی شود.



رئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اقتصاد و فرهنگ دو مقوله مهم شعار سال در حوزه کاری جهاد دانشگاهی است، افزود: جهاد دانشگاهی یکی از ارکان مهم در تحقق شعار سال است.



رضایی با اشاره به اینکه در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در نظام اسلامی مشکلی وجود ندارد، گفت: تنها چیزی که باعث سالم‌سازی فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود منشور و چارچوب تعریف شده در دین اسلام است.



وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند در قالب کارگاه‌های آموزشی و بحث رسانه‌ای به سالم‌سازی فضای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بپردازد، اظهار کرد: دانشگاه باید علوم‌انسانی خود را بازتعریف اسلامی کند و براساس آن فعالیت داشته باشد و جهاددانشگاهی می‌تواند در این زمینه ورود پیدا کند.



رئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی با اشاره به نقش خبرگزاری ایکنا در توسعه فرهنگ قرآنی یادآور شد: این خبرگزاری با تولید اخبار مفید و به‌روز می‌تواند بسیاری از مهجوریت‌های مربوط به حوزه قرآن را از بین ببرد.

captcha