نمایشگاه «ایران‌نوشت» افتتاح شد/ ۱۰ درصد بازار در اختیار نوشت‌افزارهای اسلامی ــ ایرانی
کد خبر: 1443967
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸

نمایشگاه «ایران‌نوشت» افتتاح شد/ ۱۰ درصد بازار در اختیار نوشت‌افزارهای اسلامی ــ ایرانی

گروه جامعه: دومین نمایشگاه نوشت‌افزارهای ایرانی ـ اسلامی با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ۲۰ تولیدکننده این عرصه، عصر امروز، پنجم شهریورماه در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دومین نمایشگاه ایران‌نوشت (نمایشگاه تولیدکنندگان نوشت‌افزارهای ایرانی ـ اسلامی) عصر امروز، چهارشنبه، پنجم شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام حمید رسایی، مهرداد بذرپاش و لاله افتخاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مادر شهید نوجوان بهنام محمدی در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه سعید حسینی، مدیرعامل مجمع مراکز تولید و توزیع‌ نوشت‌افزار اسلامی ــ ایرانی طی سخنانی با اشاره به اینکه سومین سال آغاز حرکت در مسیر تولید نوشت‌افزارهای اسلامی ــ ایرانی را پشت سرگذاشته‌ایم، اظهار کرد: سال اول ما با دو برند تولید این نوشت‌افزارها را آغار کردیم، در سال 92 تعداد برندها به 10 تولیدکننده افزایش یافت و اکنون شاهد حضور و فعالیت 20 تولیدکننده کشور در حوزه نوشت‌افزارهای اسلامی ــ ایرانی هستیم.
وی به طراحی کاراکترها(شخصیت‌ها) و استفاده از شخصیت‌های برنامه‌های تلویزیونی محبوب، تصاویر شهدا، خلق شخصیت‌هایی مانند ثنا، ثمین و پارسا و ... نیز اشاره و اظهار کرد: این تنوع نشان می‌دهد که برای سایق مختلف کار تولید در حال انجام است.

10 درصد بازار نوشت‌افزاری کشور را با تولیدات اسلامی ــ ایرانی آشنا می‌کنیم

حسینی از تولید شش تا هفت میلیون دفتر در سال گذشته نیز سخن گفت و اظهار کرد: در سال گذشته پنج درصد بازار دفتر در کشور در اختیار دفترهایی با مضامین اسلامی ــ ایرانی بود و امسال با رشد 100 درصدی می‌خواهیم 10 درصد فضای نوشت‌افزاری کشور را با تولیدات اسلامی ــ ایرانی آشنا کنیم.
وی ارتباط مستقیم با مخاطب، حضور مسئولان در نمایشگاه و آشنایی با فعالیت‌های صورت گرفته، مشاهده مستقیم واکنش‌های مردم به محصولات، برقراری ارتباط بین تولید کنندگان و توزیع‌کنندگان محصولات و ... را از اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.
مدیرعامل مجمع مراکز تولید و توزیع‌ نوشت‌افزار اسلامی ــ ایرانی در پایان سخنانش اعلام کرد: از فردا علاوه بر نشست‌های تخصصی شاهد حضور مجریان معروف برنامه‌های کودک شبکه دو در این نمایشگاه خواهیم بود.
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام رسائی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به ورود مجلس شورای اسلامی به مسئله حمایت از تولید نوشت‌افزارهای اسلامی ــ ایرانی اشاره و اظهار کرد: دانش‌آموزان ما یک سال با دفترها و نوشت‌افزاها زندگی می‌کنند و اگر این نوشت‌افزارها دارای اِلمان‌هایی از فرهنگ دیگری باشند در شکل‌گیری شخصیت کودکان تأثیرگذار خواهند بود.

جلوی تولید نوشت‌افزارهایی با مضامین غربی گرفته شود

وی با اشاره به اینکه برخی از نوشت‌افزارهایی که دارای تصاویر و اِلمان‌های غربی هستند، در داخل کشور تولید می‌شوند، تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول باید جلوی تولید چنین نوشت‌افزارهایی را در داخل کشور بگیرند.

تا 10 سال آینده از یک نمایشگاه بین‌المللی نوشت‌افزار اسلامی ــ ایرانی سخن‌ خواهیم گفت

مهرداد بذرپاش، نماینده مجلس شورای اسلامی کشورمان نیز در این مراسم با تأکید بر رشد چشم‌گیر نمایشگاه «ایران‌نوشت» نسبت به سال گذشته، گفت: اگر همین روند پیشرفت ادامه داشته باشد تا 10 سال آینده می‌توانیم از یک نمایشگاه در سطح بین‌المللی سخن بگوئیم.
وی ادامه داد: ما در خصوص بازاری صحبت می‌کنیم که گردش مالی چهار هزار میلیاردی را دارد و سالیانه فقط 150 میلیون دفترچه در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد که سال گذشته از این میزان هفت میلیون دفتر با مضامین اسلامی ــ ایرانی تولید شده بود و امسال این آمار به 14 تا 15 میلیون دفترچه خواهد رسید.
بذرپاش به تولیدات داخلی با مضامین و محتوای خارجی نیز اشاره و اظهار کرد: ما به لحاظ وجود مفاخر، دانشمندان، شهدا و .. دارای غنای فرهنگی هستیم و لازم نیست مانند غرب دست به شخصیت‌سازی بزنیم بلکه کافی است شخصیت‌های موجود را هنرمندانه به مردم معرفی کنیم.
وی معرفی هنرمندانه را مشکل کشور در حوزه تولید نوشت‌افزار و بازی‌های رایانه‌ای دانست و گفت: مجلس تلاش می‌کند بر بازار و وزارت‌خانه‌های مرتبط با تولید نوشت‌افزارها نظارت داشته باشد تا بازار این بخش به دست غربی‌ها نیفتد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان از سایر برند‌ها و تولیدکنندگان نیز دعوت کرد به مجمع تولید و توزیع‌کنندگان نوشت‌افزارهای اسلامی و ایرانی بپیوندند.
پس از سخنرانی مدعوین، مادر شهید نوجوان بهنام محمدی و لاله افتخاری، نماینده مجلس شورای اسلامی کشورمان دومین نمایشگاه ایران‌نوشت (نمایشگاه تولیدکنندگان نوشت‌افزارهای ایرانی ـ اسلامی) را افتتاح و از این نمایشگاه بازدید کردند.
یادآور می‌شود، دومین نمایشگاه ایران‌نوشت پنجم تا 10 شهریورماه، از ساعت 11 تا 22 در سالن آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

captcha