اعزام ۹۱۱ زائر کردستانی به سرزمین وحی
کد خبر: 1444335
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲

اعزام ۹۱۱ زائر کردستانی به سرزمین وحی

گروه اجتماعی: مدیر حج و زیارت کردستان با اشاره به اینکه امسال ۹۱۱ زائر از این استان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، گفت: تعداد حجاج استان کردستان امسال نسبت به سال گذشته ۵.۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، هاشم ناظمی جلال، مدیر حج و زیارت استان کردستان دیروز، هفتم شهریورماه در همایش آموزشی- توجیهی حجاج استان کردستان که به مناسبت هفته حج در سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال 911 زائر از استان کردستان عازم خانه خدا می‌شوند، اظهار کرد: زائران استان کردستان امسال در قالب هشت کاروان به مکه مکرمه اعزام می شوند.
وی با اشاره به انیکه تعداد 447 نفر از حجاج کردستانی مرد و 464 نفر زن هستند، افزود: شهر سنندج سه کاروان، سقز دو کاروان و شهرهای بانه، مریوان و قروه هرکدام دارای یک کاروان است که به صورت مدینه بعد، در دهه سوم شهریورماه از فرودگاه کرمانشاه عازم سرزمین وحی می‌شوند.
ناظمی‌جلال بیان کرد: 34 نفر عوامل اجرایی و دو مجموعه به تعداد 19 نفر، حجاج کردستانی را در طول سفر همراهی و راهنمایی می‌کنند.
وی در ادامه از افزایش 5.5 درصدی تعداد حجاج امسال استان کردستان نسبت به سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: همچنین میانگین سنی زائران کردستانی 62 سال است.
مدیر حج و زیارت کردستان با اشاره به اینکه جوان‌ترین زائر کردستانی، ادیب میرزایی متولد سال 1367 است، ادامه داد: مسن‌ترین زائر کردستانی صالح کریم‌نژاد، متولد سال 1305 است.
وی عنوان کرد: علی رغم افزایش قیمت‌ها، قیمت کاروان‌های استان کردستان همانند سال گذشته می‌باشد و هزینه سفر حج در دو قسط از حجاج دریافت شده است.
ناظمی‌جلال در پایان با اشاره به اینکه ثبت‌نام در کاروان‌های حج امسال سه ماه زودتر از سال‌های قبل صورت گرفته است، یادآور شد: تمامی امکانات رفاهی از جمله مسکن، بهداشت، تغذیه، حمل و نقل و سایر امکاناتی که خاص زائران استان است از طریق سازمان حج و زیارت فراهم شده است.
یادآور می‌شود، در پایان این همایش حجاج کردستانی به صورت نمادین مناسک حج را به جای آوردند و با قوانین و مقرارت موجود در اعمال این ایام آشنا شدند.

captcha