توقف طرح توسعه مسجدالحرام/ نخستین گروه عوامل اجرایی حج اعزام شدند
کد خبر: 1444995
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸

توقف طرح توسعه مسجدالحرام/ نخستین گروه عوامل اجرایی حج اعزام شدند

گروه جامعه: همزمان با آغاز اعزام زائران جهان اسلام به سرزمین وحی جهت انجام مناسک عمره و حج تمتع، رسانه‌های سعودی از متوقف شدن اجرای طرح توسعه مسجدالحرام در شهر مقدس مکه مکرمه از اواسط ماه ذی‌القعده خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، سلطان القرشی مدیرکل پروژه‌های اداره کل امور حرمین شریفین گفت: کار در تمام طرح‌های توسعه در مسجدالحرام به طور موقت در نیمه ماه ذی‌القعده متوقف خواهد شد، اما اقدامات حفاظت از ساختمان‌های مسجدالحرام و صحن‌های اطراف و نیز سرویس‌های بهداشتی از طریق تیمی از مهندسان و کارشناسان ادامه می‌یابد.

وی افزود: کار در پروژه‌های توسعه پس از پایان موسم حج از سرگرفته خواهد شد و مرحله سوم طرح افزایش ظرفیت صحن طواف و تخریب باب ملک عبدالعزیز آغاز خواهد شد.

القرشی خاطر نشان کرد: توقف اجرای پروژه به تدریج انجام می‌شود تا نیازهای لازم برای خدمت به زائران مانند لوله‌های آب زمزم، سیستم صوتی، روشنایی، تهویه و… برطرف شود.

وی افزود: علت توقف اجرای پروژه توسعه مسجدالحرام به خاطر حفظ سلامت و ایمنی ضیوف‌الرحمن در خلال موسم حج و افزایش راحتی و اطمینان بخشی در فراهم کردن فضاها و صحن‌هایی است که حجاج از آن استفاده کنند.

این مقام سعودی ادامه داد: مسجدالحرام شاهد افتتاح برخی اماکن آماده برای خدمت به ضیوف‌الرحمن خواهد بود، به طوری که اطراف صحن مطاف و طبقه همکف و طبقه اول و همچنین بام حرم برای طواف کنندگان گشایش خواهد یافت.

القرشی اظهار داشت: امسال، مرحله دوم طرح توسعه با مرتبط شدن طبقه بام (سقف طبقه اول) با محدوده توسعه در زمان ملک فهد را شاهد خواهیم بود.
لازم به ذکر است: اعزام نخستین گروه از عوامل اجرایی حج امسال، ۱۰ شهریور ماه رأس ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران به مقصد مدینه منوره انجام می‌شود. در این کاروان ۲۵۰ نفر از عوامل ستادی مدینه منوره، شامل اعضای هیئت پزشکی، عوامل آشپزخانه و شماری از نیروهای بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره حضور خواهند داشت.

همچنین دومین گروه از عوامل اجرایی با ظرفیت ۳۰۰ نفر، توسط شرکت هواپیمایی عربستان سعودی، در روز ۱۲ شهریور ماه به سرزمین وحی اعزام خواهندشد که در این گروه عوامل ستادی مکه مکرمه، شامل اعضای هیئت پزشکی، عوامل آشپزخانه و شماری از نیروهای بعثه مقام معظم رهبری در مکه معظمه حضور دارند.

captcha