تمام بضاعت تولید نوشت‌افزار اسلامی‌ ـ‌ ایرانی تأمین‌کننده ۵ درصد نیاز
کد خبر: 1445143
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
۲۰ شرکت برای ۱۲ میلیون دانش‌آموز؛

تمام بضاعت تولید نوشت‌افزار اسلامی‌ ـ‌ ایرانی تأمین‌کننده ۵ درصد نیاز

گروه جامعه: برای جمعیت ۷۷ میلیونی ایران با بیش از ۱۲ میلیون دانش‌آموز فقط و فقط ۲۰ برند در حال تولید نوشت افزار اسلامی ایرانی هستند و این یعنی باز هم مانند سال‌های گذشته تعداد قابل توجهی از کودکان این سرزمین با نوشت افزارهایی با المان‌ها و تصاویر غیر اسلامی ـ ایرانی راهی کلاس‌های درس خواهند شد.

دومین نمایشگاه «ایران نوشت» (نمایشگاه تولیدکنندگان نوشت‌افزارهای ایرانی ـ اسلامی) امروز 10 شهریور ماه به کار خود پایان می‌دهد. نمایشگاهی با حضور تمام تولید‌کنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانی کشور یعنی 20 برند! 20 برندی که مسئولیت تولید نوشت افزار و البته بیشتر، دفترهایی با تصاویر اسلامی ـ ایران را برای بیش از 12 میلیون دانش‌آموز بر عهده دارند.
اما حقیقت مطلب این است که این 20 شرکت توان تولید حجم بالای نیاز تعداد قابل توجه دانش‌آموزان ما را ندارند و مانند سال‌های گذشته اکثر قریب به اتفاق دانش‌آموزان ما همچنان با نوشت افزارهایی با المان‌ها و تصاویر غیر اسلامی ـ ایرانی عازم کلاس‌های درس خواهند‌ شد و ماه‌ها، روزها، ساعت‌ها و لحظه‌های بیشماری با این نوشت افزارها روزگار خواهند گذراند و چه کسی است که بتواند تأثیر این تصاویر، المان‌ها و قهرمان‌ها و ابرقهرمان‌های غربی را بر فکر و ذهن دانش‌آموزان ما تکذیب کند.

فقط 5 درصد بازار در اختیار دفترهایی با مضامین اسلامی ــ ایرانی است
سالیانه چهار هزار میلیارد تومان گردش سرمایه در بخش نوشت افزار در کشور وجود دارد و این یعنی یک بازار سرمایه‌ای بسیار خوب اما چه قدر از این بازار در اختیار برندهای اسلامی ایرانی است؟ سال گذشته شش تا هفت میلیون دفتر در کشور با المان‌های اسلامی ایرانی تولید شد اما این یعنی فقط پنج درصد بازار دفتر در اختیار دفترهایی با مضامین اسلامی ــ ایرانی است و امسال با رشد 100 درصدی این میزان، تولیدکنندکان در صدد کسب 10 درصد فضای نوشت‌افزاری کشور با تولیدات اسلامی ــ ایرانی هستند. اما بازهم این میزان برای بیش از 12میلیون دانش آموز در کشور بسیار کم است.


کشور ما همچنان واردکننده نوشت افزار از سایر کشورها است، وارداتی که به همراه خود فرهنگ نیز می‌آورد. البته تولید کنندگان بسیاری در کشور هستند که راحت‌ترین کار را انتخاب و با تقلید از محصولات مشابه خارجی دست به تولید محصولاتی با المان‌های غیر اسلامی ایرانی می‌زنند. اما نکته ارزشمند استقبال مردم از نمایشگاه ایران نوشت است.
طی پنج روز برگزاری نمایشگاه ایران نوشت در تهران به راحتی می‌شد واقعیت نوشت افزار اسلامی ایرانی را در سالن کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان دید و آن استقبال بسیار زیاد مردم از این نمایشگاه و محصولات آن بود به نحوی که در ساعاتی از روز غرفه‌ها با خیل عظیم علاقه‌مندان که همه قصد خرید داشتند مواجه می‌شدند و این یعنی فرهنگ اقبال به چنین نوشت افزاری در حال رواج است اما بخش تولید نیز باید بتواند همپای اشتیاق مردم در این مسیر گام بردارد.
باید سایر تولید کنندگان و برندهای نوشت افزاری نیز به بازار فرهنگی و ارزشمند تولید نوشت افزار اسلامی ایرانی بپیوندند. بازاری که می‌توان با نگاهی درست حتی به منطقه‌ای و جهانی شدن آن نیز فکر کرد، بازار بزرگ کشورهای منطقه که با ما قرابت فرهنگی دارند و کشورهای اسلامی که با ما قرابت دینی دارند.
در مراسم افتتاح نمایشگاه ایران نوشت شاهد حضور سه نفر از نمایندگان مجلس و اعلام حمایت آنها از تولید و توزیع نوشت افزار اسلامی ایرانی بودیم اما دولت نیز نباید در این خصوص بیکار بنشیند بلکه باید حمایت‌های لازم از بخش خصوصی که مسئول تولید این نوشت افزارها است صورت‌ گیرد.


از سوی دیگر برگزاری یک نمایشگاه پنج روزه در پایتخت ایران پاسخ‌گوی مطالبات به حق کودمان سراسر ایران نیست و باید این نمایشگاه‌ها به صورت متناوب در سراسر کشور برگزار شود. 
هزاران سال تمدن، 14 قرن فرهنگ غنی آمیخته با اسلام، صدها هزار بیت شعر، هزاران داستان و قصه، هزاران اسطوره، پهلوان، قهرمان، دانشمند، ورزشکار، شهید و ده‌ها صالح و عابد و عارف و امام و رسول حق صلوات الله علیهم اجمعین.

کجای فرهنگ ما نقص دارد که باید ابزار «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ» 12 میلیون شاگرد مسلمان مزین به چهره باربی‌ها باشد

کجای فرهنگ و تمدن ما نقص دارد که باید ابزار «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ» 12 میلیون شاگرد مسلمان این سرزمین مزین به چهره باربی‌ها و بن‌تن‌هایی باشد که اکنون شده‌اند آرزو و الگوی بچه‌های ایران زمین؟
ثنا، ثمین، سینا، پارسا، شهدای هسته‌ای، دختران محجبه، والیبالیست‌های قهرمان ایران، مختار، ماهواره‌بر سیمرغ، شخصیت‌های سریال پایتخت، شکرستانی‌ها، کلاه قرمزی، پسرخاله، جیگر و فامیل دور و بقیه، سنجد، پهلوان‌های ایرانی، سیمرغ، رویان و تولد گوساله شبیه‌سازی شده و ... همه همه اینجا هستند پشت جلد دفترهایی که قرار است 9 ماه همراه تعداد اندکی از دانش‌آموزان ما باشند و البته جای بسیاری از قهرمانان و استوره‌های ما خالی است؛ باید فکری کرد.
کودکان ایرانی باید قهرمانان ایرانی داشته باشند و قلم و هر آنچه با آن می‌نویسند و بر آن می‌نویسند آنها نیز مزین به تصاویر و المان‌های اسلامی ایرانی و این حق کودکان ایرانی است.
حقی که دولت، مجلس، تولید کنندگان بخش خصوصی و والدین باید برای کودکانشان قائل باشند.

گزارش تصویری این نمایشگاه را اینجا ببینید!

captcha