قوی‌ترین مبانی نظری مدیریت رفتار جنسی را از ائمه(ع) دریافت کرده‌ایم اما!
کد خبر: 1445620
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
تابویی که نمی شکند؛

قوی‌ترین مبانی نظری مدیریت رفتار جنسی را از ائمه(ع) دریافت کرده‌ایم اما!

گروه جامعه: رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به وجود روایت‌هایی از ائمه در آموزش روابط جنسی صحیح عنوان کرد: قوی‌ترین مبانی نظری در حوزه مدیریت رفتار جنسی را از ائمه اطهار (ع) دریافت کرده‌ایم اما مشکل این است که همیشه در کشور ما این موضوع تابو بوده است.

سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به تأثیرگذاری عدم رضایت جنسی در افزایش طلاق تصریح کرد: قوی ترین مبانی نظری در حوزه مدیریت رفتار جنسی را از ائمه اطهار(ع) دریافت کرده‌ایم اما مشکل این است که همیشه در کشور ما این موضوع «تابو» بوده و حرفی در مورد آن زده نمی شود.
وی ادامه داد: لذا بسیاری از زوج‌ها و افراد رابطه دارند اما رضایت جنسی ندارند که این عدم رضایت بهانه‌ای برای بسیاری از اختلاف‌ها و جدایی‌ها می‌شود. 
این مددکار اجتماعی با تأکید بر اینکه اگر نیاز جنسی افراد به طور کامل برآورده شود در بسیاری از حوزه‌ها می‌توانن نقش‌های اجتماعی مؤثرتری داشته باشد، اظهار کرد: نیاز جنسی نیازی قابل تعطیل نیست اما عوامل زیادی در این مسئله تأثیرگذار هستند از جمله ازدواج که یکی از مهم ترین راه های مدیریت ارضای غریزه جنسی است.
وی افزود: البته ازدواج هم الزامات خود را دارد یعنی حتی اگر ازدواج انجام شود اما نیازهای جنسی آنگونه که باید برآورده نشود باز هم ممکن است فرد متأهل به دنبال شرکای جنسی بگردد پس آنچه مهم است این است که زمینه را برای تشکیل یک زندگی سالم و در کنار آن برآورده شدن خواسته های جنسی به صورت کامل فراهم کنیم.

آموزش مدیریت روابط جنسی
موسوی چلک آموزش مدیریت روابط جنسی را در رضایت جنسی تأثیرگذار دانست و افزود: افراد متأهل باید یاد بگیرند که چگونه از هم لذت ببرند که برای این مسئله می‌توانند به کلینیک‌های سلامت جنسی و مشاوره مراجعه کنند.
وی با انتقاد از اینکه مطرح کردن مسائل جنسی و آموزش آنها همیشه در جامعه ما یک تابو بوده است، گفت: این موضوع همیشه تابو بوده در حالی که همانگونه که برای بسیاری از مسائل باید آموزش ببینیم برای مسائل جنسی نیز باید آموزش ببینیم.
موسوی چلک افزود: روابط جنسی سالم بر سلامت روان افراد تأثیرگذار است؛ همان خدایی که روابط نامشروع را حرام کرده آموزش و روابط جنسی مشروع را حلال کرده است.
وی با اشاره به اینکه روسپیگری و روابط جنسی نامشروع از جمله آسیب‌های اجتماعی است که موضوع امروز و دیروز نیست و از گذشته وجود داشته است، اظهار کرد: در بروز هر پدیده اجتماعی عوامل مختلفی مانند فقر، عوامل خانوادگی، عوامل اجتماعی و ... تأثیردارند اما آنچه مهم است این است که وجه غالب تأثیرگذار در گرایش به این رفتار مسائل اقتصادی است.
این مددکار اجتماعی کشورمان ادامه داد: البته ممکن است این سؤال مطرح شود که افراد ثروتمند هم درگیر این مسئله هستند که باید گفت عامل بعدی تأمین نیازها و عامل سوم درگیر شدن با سایر آسیب‌هایی از جمله اعتیاد است.

وی با ابراز نگرانی از افزایش سرعت انتقال ویروس ایدز از طریق روابط جنسی هشدار داد: این مسئله موضوعی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذاشت.
وی ادامه داد: امروزه قسمت عمده فیلم های ماهواره ای به مسائل زناشویی و فرازناشویی اختصاص دارد؛ بدون شک اینها در رفتار افراد تأثیرگذار است و حیطه ارتباط ها، فعالیت ها و نقش هایی که افراد می‌پذیرند را تغییر داده است.

captcha