انجام ۱۵ هزار مترمربع عملیات عمرانی در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 1447458
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
غلامیان اظهار کرد:

انجام ۱۵ هزار مترمربع عملیات عمرانی در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال، ۱۵ هزار مترمربع عملیات عمرانی در بقاع متبرکه استان انجام شده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، از اجرای 15 هزار مترمربع عملیات عمرانی در بقاع متبرکه این استان خبر داد و اظهار کرد: برای اجرای این مساحت از عملیات عمرانی بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که 5 میلیارد ریال از محل نذورات امامزادگان و 5 میلیارد ریال از تسهیلات دریافتی از سازمان اوقاف تأمین شده است.

غلامیان بیان کرد: هم اکنون نیز در 45 امامزاده استان چهارمحال و بختیاری عملیات عمرانی در حال اجراست.

وی همچنین از در دستور کار قرار گرفتن تکمیل امامزاده حمزه علی(ع) خبر داد و گفت: حجم عملیات عمرانی این امامزاده شش هزار متر است.

غلامیان با اشاره به اینکه پیشرفت عملیات عمرانی این امامزاده تاکنون 40 درصد بوده است، افزود: تاکنون 4 میلیارد تومان هزینه عملیات عمرانی این امامزاده شده است.

به گفته وی پروژه ساخت 120 سرویس بهداشتی در این امامزاده  آغاز شده و تاکنون 200 میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.

غلامیان ساخت بازارچه، نوسازی و تجهیز سرویس‎های بهداشتی، نوسازی و تجهیز سوئیت‌ها، تکمیل شبستان ضلع جنوبی امامزاده، ساخت پارکینگ مجهز به دوربین‌های مداربسته و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی نظیر آرامش بهاری، یاس نبوی، نشاط معنوی، طرح حافظان قرآن کریم و ضیافت الهی را از مهم‎ترین اقدامات صورت گرفته در این بقعه متبرکه برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهار محال و بختیاری اظهار کرد: امامزاده حمزه علی روزانه پذیرای بیش از 15 هزار نفر زائر از اقصی نقاط کشور است که متأسفانه به‌دلیل عدم همکاری نهادهای مختلف استان و شهرستان در خدمات‌دهی به این تعداد زائران شاهد مشکلاتی در این بقعه متبرکه هستیم.

وی افزود: طرح عمرانی امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد و امامزاده حمزه‌بن علی(ع) از طرح‎های بزرگ ملی هستند که متأسفانه به سبب کمبود اعتبار و درآمد کم این امامزادگان روند تکمیل این طرح به کندی صورت می‌گیرد.

غلامیان از مسئولان استانی به خصوص شورای جدید شهر شهرکرد خواست که با توجه به اینکه امامزاده دومعصوم در مرکز شهرکرد قرار دارند با حساسیت بیشتری نسبت به انجام تعهدات شهرداری در راستای بهبود خدمات‌دهی به خیل زائران این بقعه متبرکه توجه داشته باشند.

captcha