ضرورت خودسازی قبل از پرداختن به دیگران
کد خبر: 1450013
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
حجت‎الاسلام تویسرکانی تاکید کرد:

ضرورت خودسازی قبل از پرداختن به دیگران

گفت: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج با تأکید بر ضرورت خودسازی قبل از پرداختن به دیگران، افزود: چیزی که دیگران را می‏سازد رفتار ماست نه لباس و درجه و مقام، کسی با عنوان و مقام، توان تربیت دیگران را نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‎الاسلام محمدرضا تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین 23 شهریورماه در همایش مسئولین و مدیران عقیدتی و نظارت بسیج استان چهارمحال و بختیاری، به تشریح فلسفه شبکه عقیدتی و نظارت در مجموعه بسیج پرداخت و پایگاه‎های مقاومت را اصل و سرچشمه بسیج دانست.

وی دو وظیفه مدیران عقیدتی و نظارت در حوزه‎های مقاومت بسیج را با اشاره به تفسیر سوره عصر، تأیید و نظارت بر افکار و رفتار کارکنان عنوان کرد.

تویسرکانی اظهارکرد: مسئولین و مدیران نظارت و تأیید صلاحیت، باید قبل از دیگران، خود اهل حق از باطل بوده و صبر و شکیبایی داشته باشند.

تشخیص حق از باطل و محور قرار دادن حق دو رکن برائت است

به گفته وی، باید اهل برائت باشیم و بدانیم که برائت دو رکن دارد؛ تشخیص حق از باطل و محور قرار دادن حق، یعنی اینکه بر اساس سوره مبارکه صبر، از باطل دوری کنیم و حق را محور قرار دهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج به ضرورت تشکیل شبکه نظارتی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و بسیج اشاره کرد و افزود: هدف از راه اندازی این تشکیلات نورانی ماندن مجموعه است و حضور روحانیت در سپاه و بسیج به خاطر این است که باید نورانیت در سپاه و بسیج موج بزند.

تویسرکانی با تفکیک رسالت‎های عقیدتی و نظارت در بسیج و سپاه، جلوگیری از رشد هرگونه ظلم و افکار باطل را رسالت خطیر این دو قسمت دانست و ترویج افکار و اندیشه‎های والای شهید مطهری از سوی قسمت عقیدتی را یکی از راه‎های افزایش بصیرت و نورانیت بسیجیان و پاسداران برشمرد.

وی اظهارکرد: راه تحقق اهداف، ساختار و پول و ماشین نیست؛ راه تحقق هدف ما اسوه بودن ماست، اگر اسوه بودیم می‎توانیم به هدف برسیم و اگر نبودیم با داد و فریاد نمی‏توانیم به هدف برسیم.

با عنوان و مقام، هدف تربیت محقق نمی‎شود

وی با تأکید بر ضرورت خودسازی قبل از پرداختن به دیگران، افزود: چیزی که دیگران را می‏سازد رفتار ماست نه لباس و درجه و مقام، کسی با عنوان و مقام، توان تربیت دیگران را نخواهد داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج، با اشاره به 11 مأموریت مهم عقیدتی و نظارت در حوزه‌های مقاومت بسیج، تحقق ایمان، برابری و برادری را از اهداف والای این مأموریت‎ها برشمرد و اظهارکرد: هیبت معنوی باید داشته باشیم نه هیبت ظاهری، اگر در کار تربیتی دیگران از ما بترسند، نمی‎توانیم در راه رسیدن به هدف موفق باشیم.

تویسرکانی پایگاه‎های مقاومت بسیج را اصل و سرچشمه بسیج دانست و تصریح کرد: اگر پایگاه‌های مقاومت را از بسیج بگیریم، بسیج هیچ چیز دیگری ندارد، پس حقیقت بسیج در پایگاه های مقاومت است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره)، که فرموده اند: خدایا مرا با بسیجیانم محشور بفرما، گفت: افتخارات بسیج مرهون تلاش‌های بسیجیان در پایگاه‌های مقاومت سراسر کشور است.

captcha