«آن سوی اغما» را درباره تفحص می‌سازم
کد خبر: 1462690
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
حمید بهمنی:

«آن سوی اغما» را درباره تفحص می‌سازم

گروه هنر: «آن سوی اغما» عنوان یک فیلم سینمایی است که با تأیید فیلمنامه آن از سوی حوزه هنری، حمید بهمنی آن را به جلوی دوربین می‌برد.

حمید بهمنی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره جدیدترین کارش در سینما گفت: من نسبت به سینمای دفاع مقدس احساس تکلیف می‌کنم، بنابر این سعی می‌کنم تا آنجا که توانایی دارم در این حوزه فیلمسازی کنم، البته این به آن معنا نیست که توانایی فیلمسازی در حوزه‌های دیگر را ندارم، بلکه روحیه من به نوعی نیست که بتوانم در سینمای تجاری فعالیت کنم.

وی افزود: باید بگویم سخنانم به معنی محکوم کردن سینمای تجاری نیست، بلکه منظورم این است که من فیلمسازی نیستم که بتوانم در این حوزه موفق باشم. در ضمن من نسبت به دفاع مقدس آشنایی لازم را دارم و با آدم‌های جنگ همنشین بوده‌ام، پس این سینما را می‌شناسم و قادرم در این حوزه کار کنم.

این فیلمساز اضافه کرد: با توجه به توضیحات فوق، سال‌ها پیش فیلمنامه‌ای با عنوان «آن سوی اغماء» نوشتم که موضوع و محور آن تفحص است. این موضوع به عقیده من دنیایی از معنی و عشق را در خود پنهان دارد که در سینمای ما به درستی از آن استفاده نشده است، وگرنه می‌شد کارهای بسیار خوبی در این زمینه تولید کرد. فیلمنامه این کار را به حوزه هنری داده‌ام تا در صورت تایید پیش تولید آن را آغاز کنم.

بهمنی در پایان گفت: جدا از عشقی که برای تولید در سینمای دفاع مقدس لازم است، بحث امکانات نیز شرطی لازم در این حوزه است که تا زمانی که فراهم نباشد، نمی‌شود کارهای خوبی در این حوزه تولید کرد. برای رفع این کمبود هم همه حوزه‌های که بودجه‌های فرهنگی دارند باید در این زمینه ورود کنند.

captcha