هشدار حجت‌الاسلام قریشی نسبت به خطر اعتیاد افراد به شبکه‌های اجتماعی
کد خبر: 1463239
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰

هشدار حجت‌الاسلام قریشی نسبت به خطر اعتیاد افراد به شبکه‌های اجتماعی

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به خطر ابتلا و اعتیاد افراد به شبکه‌های اجتماعی اشاره کرده و عنوان کرد: شبکه‌های اجتماعی که در جامعه ایجاد شده‌اند عفت و حیا و ایمان خیلی از افراد را از بین می‌برند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی حجت‌الاسلام مهدی قرشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه ظهر امروز، 2 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای امام خمینی(ره) با اشاره به حرکت‌هایی که از طرف عده‌ای افراد در کشور جهت بیدار ساختن اصحاب فتنه سال 88 در جریان است، اظهار کرد: متأسفانه افرادی در سال 88 فتنه ایجاد کردند و در حال حاضر نیز عده‌ای در داخل کشور با انتشار عکس،  فیلم و صحبت در مورد این قبیل مسایل، سعی در بیداری مجدد این جریان دارند.

وی ادامه داد: این افراد از جرم‌هایی که در حق کشورشان مرتکب شده‌اند هیچ‌گونه اظهار ندامت و پشیمانی نمی‌کنند در حالی که دین اسلام دینی توبه‌پذیر است.

حجت‌الاسلام قریشی‌ به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد سران و عوامل فتنه 88 اشاره کرده و افزود: مقام معظم رهبری نیز تاکنون چندین بار از این افراد خواسته است که با ابراز پشیمانی و عذرخواهی از مردم و آسیب‌دیدگان این جریان به جمع مردم و جامعه برگردند اما هر بار این افراد با تمام لجاجت پاسخ منفی به در خواست ایشان داده‌اند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری خط و مرزها را مشخص فرموده‌اند و باید افراد پای خود را فراتر از این خط و مرزها قرار ندهند و به ملت ایران دهن کجی نکنند.

شبکه‌های اجتماعی را اسرائیل پشتیبانی می‌کند
حجت‌الاسلام قریشی به خطر ابتلا و اعتیاد افراد به شبکه‌های اجتماعی اشاره کرده و عنوان کرد: شبکه‌های اجتماعی که در جامعه ایجاد شده‌اند عفت و حیا و ایمان خیلی از افراد را از بین می‌برند باعث فروپاشی ایمان و عقاید خیلی از خانواده‌ها می‌شوند.

وی اسرائیل را حامی اصلی این شبکه‌ها معرفی کرده و ادامه داد: اسرائیل مگر با ما دوست است و یا مردم کشور ما را دوست دارد که این شبکه‌ها و امکانات را ارزان و رایگان در اختیار مردم و جوانان کشور قرار می‌دهد؟

وی افزود: مؤمنان توجه کنند که این یک مسئله جدی است یک خانم خانه‌دار و یا شاغل مگر تا چه‌ اندازی به استفاده از یک گوشی همراه نیاز دارد که باید همیشه این وسیله در دستش باشد و در شبکه‌های اجتماعی با افراد متعددی در حال رد و بدل کردن مطالب باشد.

وی بزرگترین خطرات و آسیب‌ها را متوجه خانم‌های جامعه دانست و بیان کرد: در این شبکه‌ها ابتدا بحث با گفتن جک‌های خنده‌دار سپس فرستادن عکس و غیره شروع می‌شود و بعد باقی مسایل که کم‌کم دین و ایمان افراد را از بین می‌برد و گاه به دلیل بی‌توجه شدن به مسایل زندگی و اداره امور خانواده زندگی مشترک افراد دچار فروپاشی می‌شود.

حجت‌الاسلام قرشی با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و عرض تسلیت این ایام اظهار کرد: روایت شده است که پیامبر اکرم(ص) در زمان حیات پر از خیر و برکت‌شان در بیست مجلس برای امام حسین(ع) اشک‌ ماتم ریخته و عزاداری فرموده‌اند.

پیامبر(ص)؛ واضع اصلی برگزاری موسم عزا برای امام حسین(ع)
وی پیامبر(ص) را واضع اصلی برگزاری موسم عزا برای امام حسین(ع) عنوان کرده و افزود: پیامبر(ص) ایجادکننده اصلی سنت عزاداری برای امام  سیدالشهدا(ع) بودند و پس از ایشان ائمه اطهار(ع) رسما برای آن بزرگوار مجلس عزا برپا می‌کردند.

وی به اشعاری از دعبل خزایی که در محضر امام رضا(ع) خوانده بود، اشاره کرد و ادامه داد: دعبل خزایی روزی به محضر شریف امام رضا(ع) رسید و امام را در حالی که یاران ایشان اطراف امام نشسته بودند اندوهگین و غصه‌دار دید و امام از او خواست تا اشعاری در سوگ مولایمان امام حسین(ع) بخواند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به رحلت عالم بزرگ جهان تشیع آیت‌الله مهدوی‌کنی اشاره و اظهار کرد: وی عالم بزرگ و مجاهدی بود که از نظر علم و سیاست و اخلاق فردی صاحب‌نظر و برجسته بود و در صحنه‌های انقلاب همیشه حاضر و وارد در میدان بود.

captcha