رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرکرد معرفی شد
کد خبر: 1463745
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرکرد معرفی شد

گروه اجتماعی: رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرکرد با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و فرماندار شهرکرد معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حمید ملک پور، فرماندار شهرستان شهرکرد‌ سوم آبان ماه در جلسه ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان شهرکرد، امر به معروف و نهی از منکر را از کلیدی ترین مسائل دین اسلام دانست و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام از جایگاه و ارزش بسیار بالایی برخوردار است تا جایی که امام معصوم در راه احیای دستور الهی جان خود را از دست می دهد و شهید امربه معروف و نهی از منکر می‌شود.

وی امربه معروف را عمل به بایدها و نهی از منکر را عمل نکردن به نبایدها دانست و افزود: خداوند متعال به عنوان اولین ناهی از منکر به حضرت آدم دستور می‌دهد؛ برهمین اساس همه ما موظف هستیم که جامعه و افراد خانواده را نسبت به این دستور الهی آگاه و در این زمینه فرهنگ سازی کنیم.

ملک پور با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید به فرهنگ غالب در کشور تبدیل شود، احیای این فریضه مهم الهی در جامعه را نیازمند یک کار جهادی دانست.

وی احیای تذکر لسانی را شرط مهم و اساسی برای احیای این فریضه الهی در جامعه دانست و بر لزوم ترویج و گسترش این سیره عملی ائمه اطهار در جامعه تاکید کرد.

فرماندار شهرکرد با بیان اینکه احیای تذکر لسانی یکی از مطالبات و درخواست‌های جدی رهبر انقلاب است، وظیفه و مسئولیت دستگاه‌ها و تشکل‌های فرهنگی در تحقق این مهم را بسیار سنگین و خطیر عنوان کرد.

عامل بقاء دین اسلام در امر به معروف و نهی از منکر  است

حجت‎الاسلام سید محمد احمدی، رئیس جدید ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر شهرستان شهرکرد نیز سپر اصلی و عامل بقاء دین اسلام را در امر به معروف و نهی از منکر دانست.

وی با اینکه دین اسلام بدون امر به معروف و نهی از منکر تهی و بی اثر است افزود: دین همواره به واسطه زنده نگه داشتن امربه معروف و نهی از منکر زنده بوده و اگر این مهم ترک شود به طور قطع دین سکولار و بی تاثیرخواهد شد.

امام جمعه فرخشهر زمین ماندن این دستور الهی و بی توجهی نسبت به آن را دور از شان نظام و انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: ترویج و اشاعه تذکر لسانی از ضرورت ها و نیازهای اصلی جامعه امروز محسوب می شود.

وی از غفلت مسئولان در احیای این دستور الهی انتقاد کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر نظام و انقلاب را از دست نا اهلان، مزدوران و نابخردان نجات خواهد داد، اما متاسفانه این فریضه نجات دهنده و آزادی بخش در جامعه اسلامی ما در مهجوریت و مظلومیت به سر می‌برد.

captcha