شهید و شهادت، مرگ و زندگی را به چالش کشیده است
کد خبر: 1463779
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶

شهید و شهادت، مرگ و زندگی را به چالش کشیده است

گروه اجتماعی: شهید و شهادت، دو لفظ مرگ و زندگی را به چالش کشیده است؛ حد و مرز این دو واژه توسط شهدا بسط و گسترش یافته و نگاه عامیانه به این دو مقوله را تغییر داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سالار سنجری، مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه غدیر تبریز شب گذشته، سوم آبان در آئین یادواره شهدای گمنام دانشگاه تبریز و مراسم پیشواز ماه محرم که در مسجد بزرگ دانشگاه تبریزبرگزار شد با اشاره به اینکه برگزاری مجالس یادواره شهدا در راستای هویت‌یابی و کشف اسرار آفرینش است، اظهار کرد: پیوند با شهدا منجر به کشف حقیقت و هویتی می‌شود که ورای طبیعت قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سنجری با بیان اینکه دو لفظ مرگ و زندگی به وسیله شهید و شهادت به چالش کشیده شده است، گفت: حد و مرز این دو واژه توسط شهدا بسط و گسترش یافته و نگاه عامیانه به این دو مقوله را تغییر داده است.

وی با تأکید براینکه شهدا مؤمن به الله و معاد هستند، خاطرنشان کرد: کسانی که به این درجه از حقانیت نایل شوند حزب‌الله شناخته می‌شوند که قلبشان همان عرش الهی است و شهدا مؤفق به راهیابی به این مقام شده اند.

حجت‌الاسلام سنجری زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا را کمتر از شهادت ندانسته و گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، الزام ادامه دادن راه آنان را آشکار می‌سازد؛ لذا امام حسین(ع) بهترین و بارزترین نمونه‌‎ای است که به مقام شناخت رسید، حرکت یزید پیکار با فکر و اندیشه امام حسین(ع) بود که در نهایت به دلیل عدم شناخت او از وادی انسانیت و حقیقت منجر به ابطال راه و عقیده‌اش شد.

یادآور می‌شود، سردار اهوازیان از فرماندهان قرارگاه نصرت در این آئین به روایت‌گری از دوران جبهه و جنگ پرداخت و ذکر مداحی ابوذر بیوکافی از دیگر بخش‌های این مراسم بود که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز برگزار شد.

captcha