اخلاق حسینی در فضای سیاسی کشور مغفول مانده است/ منابر ورود کنند
کد خبر: 1465946
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
نماینده ولی فقیه در بسیج:

اخلاق حسینی در فضای سیاسی کشور مغفول مانده است/ منابر ورود کنند

گروه سیاسی: حجت‌‌الاسلام تویسرکانی تأکید کرد: امروز در عرصه فعالیت‌های سیاسی و در میان مسئولان سیاسی کشور به اخلاق حسینی محتاج هستیم و اگر منابر حسینی می‌خواهند بصیرت‌افزایی سیاسی کنند، این بصیرت‌افزایی باید همراه با اخلاق کریمانه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره چگونگی ورود منابر و مجالس عزاداری امام حسین(ع) به مسائل سیاسی با هدف بصیرت‌بخشی مردم گفت: وقتی انسان به سیره و بیانات سیدالشهدا(ع) چه در دوران حکومت معاویه و چه در دوران حکومت یزید می‌نگرد به روشنی می‌بیند که ایشان اخلاق کریمانه  را در همه رفتارهای سیاسی و اجتماعی خود محور قرار داده بودند.

اخلاق، محور همه رفتارهای سیاسی و اجتماعی امام حسین(ع)

وی ادامه داد: اگر امام حسین(ع) انقلابی بودند، شجاع بودند، اگر بر علیه ظلم و ستم قیام کردند و اگرهای دیگری که می‌توان مطرح کرد همه اینها با محوریت اخلاق بوده است. لذا به نظر می‌رسد جامعه امروز ما بیش از هر مطلب دیگری به بهره‌مندی از اخلاق حسینی نیاز دارد.

حجت‌الاسلام تویسرکانی اظهار کرد: اگر منابر حسینی می‌خواهند بصیرت‌افزایی سیاسی کنند، این بصیرت‌افزایی باید همراه با اخلاق کریمانه باشد. امام حسین(ع) اخلاق کریمانه را این‌گونه تبیین کرده‌اند: «یا ایها الناس نافسوا فی المکارم و سارعوا فی المغانم»، ای مردم در خوبی‌ها با یکدیگر رقابت کنید و در بهره گرفتن از فرصت‌ها شتاب نمایید.

بهره‌مندی از اخلاق حسینی و دچار نشدن به تضاد و تعارض  در عین تفاوت گرایش سیاسی

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج عنوان کرد: در حوزه مکارم اخلاق هم بزرگ ننمودن اشتباه دیگران، تهمت نزدن به افراد، پذیرش عذر دیگران، دعوت انسان‌ها به حق همراه با محبت و گوشزد نمودن اشتباهات همراه با موعظه و نصیحت، جزو اخلاق کریمانه سیدالشهدا(ع) است.

وی با بیان اینکه امروز هم در عرصه فعالیت‌های سیاسی و در میان مسئولان سیاسی کشور به اخلاق حسینی محتاج هستیم گفت: ضمن اینکه اختلاف نظر و سلیقه با دیگران و تفاوت تحلیل، بینش و گرایشات سیاسی وجود دارد که بخش عمده آن طبیعی است اما آن چه که به آن نیازمندیم تا در عین وجود این اختلافات دچار تضاد، تعارض و چالش‌های بزرگ اجتماعی نشویم اخلاق حسینی است.

حجت‌الاسلام تویسرکانی افزود: با بهره‌مندی از اخلاق حسینی است که می‌توان آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی کرد، خط اسلام آمریکایی را افشا کرد، دوست و دشمن را از هم تشخیص داد و به اهداف انقلاب اسلامی در سطح کلان یاری کرد.

اسلام آمریکایی و ساختن فرقه در میان اهل سنت و شیعه

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج درباره نقش منابر و مجالس محرم در تبیین تفاوت‌های اسلام حسینی با اسلام یزیدی و نماد امروز آن یعنی داعش گفت: حضرت آقا  در پیامی که به کنگره حج صادر کردند دو اولویت مهم را برای جهان اسلام مشخص کردند؛ اتحاد و توجه به تفاوت‌های اسلام امریکایی و اسلام ناب محمدی.

وی اضافه کرد: اسلام آمریکایی آن اسلامی است که امروز می‌بینیم آمریکایی‌ها و شبکه صهیونیستی در میان اهل سنت، فرقه آمریکایی ساخته‌اند که گروه‌های سلفی، تکفیری و وهابی هستند که اقلیت هستند و اکثریت اهل سنت از این گروه‌ها متنفر هستند.

تویسرکانی با اشاره به ساخته شدن فرقه‌های انحرافی و تفرقه‌افکن در میان شیعیان از سوی آمریکایی‌ها گفت: به عبارتی امروز نماد اسلام آمریکایی در میان اهل سنت گروه‌های تکفیری و سلفی مانند داعش است و در میان شیعیان هم گروه‌های تفرقه‌افکن هستند.

وی در تشریح نوع فعالیت اسلام امریکایی در میان شیعیان عنوان کرد:  اینها در قم شبکه‌های ماهواره‌ای متعدد دارند و تشیع لندنی را تبلیغ می‌کنند و قمه زنی، فحاشی، بی‌ادبی و تهمت زدن را به عنوان نماد تشیع معرفی می‌کنند.

اسلام‌هراسی؛ محصول دو جریان خطرناک اسلام امریکایی سنی و شیعی 

تویسرکانی تصریح کرد: از آن طرف هم سر بریدن و تکفیر نماد اهل سنت معرفی می‌شود و محصول این دو جریان خطرناک اسلام‌هراسی و وحشی معرفی کردن مسلمانان دنیاست. ما به ویژه در این ایام و در منابر و مجالس حسینی موظفیم با نماد اسلام آمریکایی هم در میان شیعیان و هم در میان اهل سنت مبارزه کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج یادآور شد: این مسئله احتیاج به تبیین و روشنگری دارد که منابرعاشورایی باید این کار را به درستی انجام دهند. آنها زیر سایه کلمه طیبه «لا اله الا الله» اسلام آمریکایی را ترویج می‌کنند و اینها زیر سایه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مسیر اسلام امریکایی حرکت می‌کنند. اینها با اشک و گریه منادی اسلام امریکایی شده‌اند و آنها با محاسن زیاد و ظاهر متشرع.

captcha