جریان تبلیغ و معرفی دین منحصر به مجموعه روحانیت نشود
کد خبر: 1472310
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
محمدرضا زائری:

جریان تبلیغ و معرفی دین منحصر به مجموعه روحانیت نشود

گروه اندیشه: مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب با اشاره به ضرورت تبلیغ دین، گفت: جریان تبلیغ و معرفی دین در حالی که اصالتش مربوط به روحانیت است، اما نباید منحصر به این گروه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) برنامه رونمایی از پنج عنوان کتاب طرح روشنا و نشست خبری این طرح امروز، 20 آبان از سوی نشر معارف متعلق به نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها برگزار‌ شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، نویسنده و مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی به عنوان سخنران این نشست، اظهار کرد: آمار انتشارات نشر معارف در شرایط فعلی بسیار دلگرم‌کننده است، به‌ویژه برای کسانی که فکر می‌کنند کتابخوانی افول کرده و فعالیت جشنواره روشنا در این زمینه قابل تقدیر است، هر کتابی که دانشجو ورق بزند، یک کار فرهنگی است و جای تقدیر دارد.
وی با اشاره به محور قرار دادن سبک زندگی برای این جشنواره، اظهار کرد: مقام معظم رهبری روی این بحث تأکید زیادی دارند، در بسیاری از زیارت‌ها این فراز را داریم که از خدا می‌خواهیم زندگی ما را همچون زندگی اهل بیت(ع) و حضرت محمد(ص) قرار دهد، امروز، بیش از هر زمان دیگری می‌بینیم که چقدر زیاد مجالس امام حسین(ع) برگزار می‌شود و این یک پدیده جهانی است، اقامه عزا برای امام حسین(ع) اتفاقی است که در تمام دنیا رخ می‌دهد.

حسن عاقبت، چیزی است که مردم در دستگاه امام حسین(ع) دنبال آن می‌گردند
مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی ادامه داد: جرج جرداق در دوره جوانی‌اش کتاب بزرگی در مورد امام علی(ع) دارد، تحلیل ایشان به‌عنوان فردی غیرمسلمان بسیار دقیق است و امثال ایشان که اظهار ارادت و شیفتگی به اهل بیت(ع) دارند، کم نیستند، زندگی مقرون به حسن عاقبت چیزی است که مردم در دستگاه امام حسین(ع) دنبال آن می‌گردند. کسانی با ظواهر، علایق، مواضع سیاسی و فرهنگی متفاوت اما با اشتراک نظر در مجالس امام حسین(ع) شرکت می‌کنند.
وی با بیان اینکه اهمیت سبک زندگی به حدی است که تمام ابعاد زندگی ما را در بر می‌گیرد، گفت: به همین دلیل این موضوع از سوی نشر معارف انتخاب شده است، در کتاب زندگی حسینی، در 17 مقاله به بخش‌ها و ابعاد مختلف زندگی امام حسین(ع) پرداخته‌ایم، به آداب، عادات در ماه محرم، پوشاک، خوراک، قیمه نذری و ... در این کتاب پرداخته شده است.
حجت‌الاسلام زائری با اشاره به ضرورت تبلیغ دین، افزود: جریان تبلیغ و معرفی دین در حالی که اصالتش مربوط به روحانیت است، اما منحصر به این گروه نشود و همه این کار را انجام دهند، اگر ارزش‌ها و میراث‌های فرهنگی، قبل از این از طریق خانواده‌ها به نسل جدید منتقل می‌شد، امروز بنا به دلایل مختلف این انتقال تضعیف شده و الان باید توسط رسانه‌ها و نظام آموزشی پیگیری شود.
وی با بیان اینکه کتابخوانی که از عناصر اصلی سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی است، در حال کم‌رنگ شدن است، اما در زندگی غربی برجسته شده است، گفت: سخن امام علی(ع) را اینجا شاهد هستیم که مبادا در عمل به قرآن، دیگران از شما پیشی بگیرند، در این زمینه فرهنگ‌سازی نذر کتاب بسیار ضرورت دارد.

captcha