برگزاری ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری/ اجرای آیین‌های سوگ اقوام ایرانی
کد خبر: 1473518
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۹
در ایام محرم و صفر انجام می‌شود؛

برگزاری ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری/ اجرای آیین‌های سوگ اقوام ایرانی

گروه جامعه: مدیرعامل برج میلاد با اشاره به برپایی سوگواره عاشورایی «سوگ چامه‌ها» در این مجموعه، گفت: در این برنامه اصحاب فرهنگ و هنر کشور به مدت ۱۰ شب در قالب برپایی ۱۰ خیمه در محوطه برج میلاد به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

فرزاد هوشیار یارسیان، مدیرعامل برج میلاد تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برپایی سوگواره عاشورایی هنر ایرانی با عنوان خیمه‌ها و نجواها، عنوان کرد: مجموعه برای ایام محرم و صفر بیش از 100 عنوان برنامه را طراحی کرده است که 30 درصد آن تاکنون اجرا شده است و از دهه سوم محرم نیز برنامه‌ها به اوج خود خواهد رسید.
هوشیار پارسیان با اشاره به اینکه در این برنامه 10 خیمه با عنوان سوگ چامه‌ها تدارک دیده شده است، ادامه داد: در هر یک از این خیمه‌ها برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است که در یک خیمه سیما تیرانداز به اجرای مونولوگ با موضوع حضرت زینب(س) خواهد پرداخت.
اجرای آیین‌های سوگ اقوام ایرانی
مدیرعامل برج میلاد تهران با بیان اینکه 15 قوم ایرانی در یکی از این خیمه‌ها آیین‌های سوگ اقوام ایرانی را به اجرا خواهند گذاشت، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته آتیلا پسیانی نیز به اجرای مدرن از واقعه عاشورا خواهد پرداخت.
گردهمایی شاعران عاشورایی از سراسر جهان اسلام
وی با اشاره به اجرای آیین‌های سوگ ملل اسلامی در یکی دیگر از خیمه‌های یاد شده، اظهار کرد: همچنین شاعران عاشورایی از سراسر جهان اسلام نیز در طول این 10 شب به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
هوشیار پارسیان با تاکید بر اینکه پنج نمایش عاشورایی نیز برای این برنامه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: کنسرت وداع با اجرای حسام الدین سراج و نیز بررسی آواهای عزاداری ایرانی با اجرای امیرحسین مدرس جزو برنامه‌های فاخری است که به مناسبت ایام محرم و صفر در یادمان ملی اجرا خواهد شد.
وی در پایان گفت: برنامه سوگ چامه‌ها از 22 آبان‌ماه به مدت 10 شب آغاز شده که برج میلاد از ساعت 18 تا 22 میزبان اهالی فرهنگ و هنر و عموم علاقه‌مندان فرهنگ عاشورایی است.

captcha