تلاش همه‌جانبه كشورهای اسلامی برای اتحاد ضروری است
کد خبر: 1718052
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۳

تلاش همه‌جانبه كشورهای اسلامی برای اتحاد ضروری است

گروه اجتماعی: نماينده ولی‌فقيه و سرپرست حجاج ايرانی بر ضرورت تلاش همه‌جانبه كشورهای اسلامی برای تقويت اتحاد مسلمانان در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام تأكيد كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از واحد ارتباطات خبری بعثه مقام معظم رهبری، آيت‌الله «محمدی ری‌شهری» نماينده ولی‌فقيه و سرپرست حجاج ايرانی پيش از ظهر پنج‌شنبه 21 آذرماه در ديدار وزير امور مذهبی پاكستان خواستار تلاش همه‌جانبه كشورهای اسلامی برای تقويت اتحاد مسلمانان در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام شد.
وی به «احمد سعيد كاظمی» وزير امور دينی پاكستان گفت: در حالی كه بيداری اسلامی در سراسر جهان در حال گسترش است دشمنان اسلام و در رأس آنها آمريكا تلاش دارند تا با ايجاد اختلاف بين مسلمانان از رشد اسلام‌گرايی و تقويت همدلی مسلمانان جلوگيری كنند.
آيت‌الله ری‌شهری با اشاره به پيام حج رهبر معظم انقلاب اسلامی تصريح كرد: حج از ظرفيت بی‌بديلی برای نزديكی هر چه بيشتر كشورهای اسلامی به يكديگر برخوردار است.
نماينده ولی‌فقيه با اشاره به تحركات افراطيون در برخی كشورهای اسلامی گفت: عده‌ای كه به نام اسلام و مسلمانی با تندروی باعث مخدوش شدن چهره اسلام می‌شوند در حقيقت به دشمنان برای گسترش تفرقه و جدايی مسلمانان كمك می‌كنند.
وی با اشاره به روابط نزديك جمهوری اسلامی ايران و پاكستان گفت: پاكستان در سياست خارجی جمهوری اسلامی ايران از جايگاه بسيار با اهميت و استراتژيك برخوردار است، ديدار مسئولان دو كشور در ايام حج می‌تواند به تقويت اين مناسبات در تمام زمينه‌ها منجر شود.
نماينده ولی‌فقيه خواستار اقدام جمعی مسلمانان برای حمايت از مردم مظلوم غزه شد و گفت: اگر مسلمانان با هم متحد شوند قادرند از مردم بی‌دفاع غزه دفاع كنند و مانع از كشتار آنان شوند.
آيت‌الله ری‌شهری به شرايط اخير مناسبات هند و پاكستان اشاره كرد و گفت: شكی نيست در تشديد اختلاف بين هند و پاكستان دشمنان اسلام و در رأس آنها آمريكا نقش اصلی دارند و تلاش می‌كنند پاكستان را به‌عنوان كشوری مستقل اسلامی منزوی كنند.
اميرالحاج جمهوری اسلامی ايران همچنين از وزير امور مذهبی پاكستان برای ديدار از ايران و بازديد از مراكز فرهنگی كشورمان دعوت و ابراز اميدواری كرد كه ديدارهای مسئولان حج دو كشور در ايام حج و در ايران و پاكستان تداوم داشته باشد.
احمد سعيد كاظمی وزيرامور دينی پاكستان نيز با ابراز خرسندی از ديدار با نماينده ولی‌فقيه در بعثه مقام معظم رهبری در مكه گفت: در شرايطی كه كشورهای مخالف اسلامی برای فشار به مسلمانان متحد شدند كشورهای اسلامی بيش از هميشه به نزديكی و اتحاد نيازمندند.
وی افزود: دشمنان تفرقه‌افكنی می‌كنند تا مسلمانان قادر به اتحاد و يكپارچگی برای تامين منافع كشورهای اسلامی نشوند.
وزير مذهبی پاكستان با استقبال از تداوم تبادل‌نظر و گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ايران گفت: پاكستان از تحكيم مناسبات و تداوم گفت‌وگو و تبادل‌نظر با مقامات جمهوری اسلامی ايران استقبال می‌كند.
اين مقام پاكستانی پيشنهاد داد كه مسئولان امور حج كشورهای اسلامی برای تبادل‌نظر و رايزنی همايشی برگزار كند كه با توجه به نقش محوری جمهوری اسلامی ايران در ميان كشورهای اسلامی نخستين جلسه اين همايش می‌تواند در ايران برگزار شود، البته پاكستان نيز برای ميزبانی اين نشست آمادگی دارد.
نماينده ولی‌فقيه با اعلام موافقت با پيشنهاد وزير امور مذهبی پاكستان گفت: برپايی نشست مشترك مسئولان امور حج كشورهای اسلامی ابتكار مناسبی است.
وی همچنين به معاونت امور بين‌الملل بعثه مقام معظم رهبری مأموريت داد پيشنهاد وزير امور مذهبی پاكستان را پيگيری و بررسی كند.
captcha