همه افراد و ارگان‏ها می‏توانند به فعاليت‏های قرآنی بپردازند
کد خبر: 1839262
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۹

همه افراد و ارگان‏ها می‏توانند به فعاليت‏های قرآنی بپردازند

گروه فعاليتهای قرآنی: خواجه‏پيری در نشست ميان دوره ای بانوان مدير قرآنی سراسر كشور تصريح كرد: مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليتهای قرآنی كشور عرصه را در كشور برای هيچ كس تنگ نمی‏كند و همه افراد و ارگان‏ها می‏توانند به فعاليت‏های قرآنی بپردازند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، نشست ميان دوره‏ای بانوان مدير قرآنی سراسر كشور روز گذشته، 27 مهر ماه، از ساعت 14 تا 20 با حضور بيش از 250 نفر از بانوان فعال قرآنی در مركز تربيت معلم شهيد بهشتی برگزار شد.
اين نشست با تلاوت آياتی از كلام‌الله مجيد توسط «راحله اسكندری» از بانوان فعال قرآنی استان خراسان‏رضوی و پخش سرود جمهوری اسلامی ايران آغاز شد، سپس «محمدعلی بهرام‏پور» از مترجمان قرآن كريم به گزيده‏هايی از تفسير سوره مباركه «تكاثر» اشاره كرد و گفت: در مواقعی همچون حضور در مراسم تشييع جنازه، خانه كهبه، زيارتگاه‏ها، مساجد و همچنين هنگام نماز خواندن نبايد در مورد امور دنيوی صحبت كرد.
در ادامه اين نشست «پروين اميرآبادی» مديرعامل انجمن قرآنی بانوان ضمن خير مقدم به حاضران در اين جلسه به ارائه گزارشی از فعاليت‏های اين انجمن پرداخت و اظهار كرد: با همكاری موسسه امام رضا (ع) تقاضای ديدار جمعی از بانوان فعال قرآنی را با مقام معظم رهبری مطرح كرديم، كه اين امر محقق و مسئوليت كميته استان‏ها به انجمن قرآنی بانوان محول شد.
اميرآبادی تصريح كرد: طی ماه‏های گذشته به استان‏ها ابلاغ شد كه درخواست‏های خود را طی يك نامه برای ما بفرستند، از مجموع نامه‏های دريافت شده يك مطلب مفصل و كارشناسی جمع‏آوری شده است كه به اميد خدا روز سه‌شنبه در محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی قرائت می‏شود.
گرازش ايكنا حاكی است، در بخش ديگری از اين نشست، فرم‏های ارزيابی عملكرد انجمن‏های بانوان قرآنی استان‏ها در ميان حاضران در اين جلسه توزيع و از بانوان فعال قرآنی و مديران موسسات هر استانی خواسته شد تا با همفكری يكديگر به شرح وضعيت انجمن قرآنی استان خود بپردازند، سپس تنی چند از مديران موسسات قرآنی موفق به بيان تجربيات و ارائه گزارش فعاليت‏های انجمن قرآنی استان خود پرداختند.
از ديگر برنامه‏های اين نشست، سخنرانی «محمدعلی خواجه‏پيری» رئيس مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‏های قرآنی كشور بود، وی اظهاركرد: خداوند مقدر كرده است كه در اين زمان نام قرآن و اسلام در دنيا پرآوازه شود، همان طوری كه مشاهده می‏كنيم كه با وجود اينكه به اين كتاب آسمانی توهين می‏كنند اما بازهم جزء پرفروش‏ترين كتاب‏ها است، همچنين هنگامی كه به پيامبر اسلام توهين می‏كنند بيشترين نام‏های فرزندان افراد مسيحی محمد گذاشته می‏شود.
وی با اشاره به اين امر كه خدمتگزاری در راه قرآن يك شرف و آبرو است اظهار كرد: وقتی يك واحد كار قرآنی100 واحد نتيجه در بردارد اين امر نشان دهنده عظمت و تاثيرگذاری قرآن كريم است، فعاليت در راه قرآن را نمی‏توان با هيچ عرصه ديگری مقايسه كرد، هنگامی كه فردی از حوزه رياست يك سازمان بزرگ برداشته شود و به مربيگری قرآن كريم مشغول شود هيچ كس نمی‏گويد كه او در كار خود دچار افت شده است.
خواجه‏پيری به فعاليت قرآنی گسترده در شهرستان‏ها و روستاها اشاره كرد و گفت: افراد بدون داشتن امكانات و يا با حداقل آن در روستاها و مناطق محروم دست به راه‏اندازی يك موسسه قرآنی می‏زنند، كسانی كه در سخت‏ترين شرايط بهترين كارها را انجام می‏دهند قابل تقدير و افتخار هستند، در سراسر اين مملكت فعاليت‏های قرآنی‏ رو به رشد است به طوری كه دريايی از اين فعاليت‏ها به وجود امده است.
وی با اشاره به فعاليت‏های گسترده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصريح كرد: اين مركز عرصه را در كشور برای هيچ كس تنگ نمی‏كند و همه افراد و ارگان‏ها می‏توانند به فعاليت‏های قرآنی بپردازند، زيرا قرآن چنان وسيع است كه هر چه در آن گام بداريم و فعاليت كنيم باز هم عرصه‏های متفاوت و گوناگونی برای پرداختن به آن وجود دارد.
رئيس مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‏های قرآنی كشور در پايان خطاب به بانوان مدير موسسات قرآنی يادآور شد: نخستين جلسه «شورای توسعه فرهنگ قرآنی» فردا، 28 مهر ماه برگزار می‏شود و اين شورا خطوط فعاليت‏ها را مشخص می‏كند، يكايك شما بايد خود را عضو اين شورا بدانيد و برای پيشرفت آن برنامه ارائه دهيد.
بنابر اين گزارش، بعد از اقامه نماز جماعت، بانوان مدير قرآنی مجددا در نشست حضور پيدا كردند و جلسه پرسش و پاسخی را با حضور «محمدعلی خواجه پيری» رئيس مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‏های قرآنی كشور در مورد ثبت انجمن‏های قرآنی و همچنين مشكلات و موانعی كه در استان‏های خود در رابطه با فعاليت‏های قرآنی با آن روبرو هستند را مطرح كردند.
يادآوری می‏شود، بيش از 2500 نفر از بانوان قرآن‏پژوه و مديران موسسات قرآنی سراسر كشور، امروز، 28 مهر ماه، ساعت 10 با مقام معظم رهبری ديدار خواهند داشت.
captcha