تعويق در زمان برگزاری جلسه كميسيون آموزش عمومی قرآن
کد خبر: 1942656
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۵

تعويق در زمان برگزاری جلسه كميسيون آموزش عمومی قرآن

گروه فعاليت‌های قرآنی: زمان برپايی دومين جلسه كميسيون تخصصی آموزش عمومی قرآن كريم كه قرار بود 29 خرداد‌ماه، با حضور وزير آموزش و پرورش و ساير اعضاء در وزارت آموزش و پرورش برگزار ‌شود، به تعويق افتاد.

«علی عزتی» كارشناس مسئول فعاليت‌های قرآنی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) ضمن بيان اين خبر گفت: دومين جلسه كميسيون تخصصی آموزش عمومی قرآن كريم قرار بود روز شنبه، 29 خرداد‌ماه، در وزارت آموزش و پرورش برگزار ‌شود، كه به تعويق افتاد و زمان برگزاری آن متعاقباً اعلام می‌شود.
وی افزود: تدوين سند جامع راهبردی قرآن در آموزش و پرورش دستور جلسه دومين نشست اعضاء اين كميسيون است كه با حضور اعضاء به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد، همچنين در اين جلسه گزارشی از فعاليت‌های 10 هزار دارالقرآن آموزش و پرورش ارائه می‌شود.
عزتی در مورد جلسه اول كميسيون تخصصی آموزش عمومی قرآن كريم، اظهار كرد: در اولين جلسه اين كميسيون كه اول خردادماه با حضور مسئولان نهادهای قرآنی كشور و وزير آموزش و پرورش برگزار شد، موضوع تعيين قائم‌مقام قرآنی وزير آموزش و پرورش به تصويب اعضاء رسيد.
وی تصريح كرد: نقش قائم‌مقام قرآنی اين است كه فعاليت‌های قرآنی آموزش و پرورش را سامان‌دهی كند و هم از يك ناحيه فعاليت‌های قرآنی آموزش و پرورش انجام شود.
يادآوری می‌شود، وزير آموزش و پرورش در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی و كميسيون تخصصی آموزش عمومی قرآن كريم گفته بود: به منظور تسهيل آموزش قرآن در مدارس، پست قائم‌مقامی وزير در آموزش قرآنی ايجاد می‌شود.
حاجی‌بابايی در اين نشست از دستگاه‌ها، نهادها و افرادی كه در زمينه آموزش قرآن فعال هستند، دعوت كرد تا با تمام توان به مدارس بيايند، همچنين از علما و انديشمندان حوزه علميه خواست به آموزش و پرورش برای ارتقاء بنيه‌ علمی كتب دينی و قرآنی ياری رسانند.
captcha