شماره 71 فصل‌نامه «ميقات حج» منتشر شد
کد خبر: 1960806
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۴

شماره 71 فصل‌نامه «ميقات حج» منتشر شد

گروه اجتماعی: هفتادويكمين شماره از فصل‌نامه «ميقات حج» ويژه بهار 89، حاوی مطالب، مقالات و اخبار مربوط به حج منتشر و در پايگاه اطلاع رسانی حج قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع رسانی حج، هفتاد و يكمين شماره از فصل‌نامه «ميقات حج» ويژه بهار 89 با انتشار مطالب، مقالات، اخبار و گزارش‌های ويژه حج و موارد مرتبط با آن منتشر و در پايگاه اطلاع‌رسانی حج، وابسته به حوزه نمايندگی ولی فقيه در امور حج و زيارت قرار گرفت.
بنابراين گزارش، اسرار و معارف حج، حج از نگاه صدرالمتالهين، فقه حج، ولايت حج و امارات حج از سيد جواد ورعی و تاريخ و رجال حج از جمله مطالبی است كه در اين شماره از فصلنامه ميقات حج نوشته شده است.
همچنين در اين نشريه در مطلبی با عنوان «حج و جهاد در قرآن و تاريخ صدر اسلام» نوشته سيد علی قرائی در مورد زمان نزول سورة انفال آمده است: سورة انفال بعد از جنگ بدر نازل گرديد؛ جنگی كه در آن بسياری از سران قريش، مانند ابوجهل، امية بن‌خلف، عتبة‌بن‌ربيعه و نزديكان آن‌ها به هلاكت رسيدند. ولی اين شكست باعث برافروخته‌تر شدن آتش كينه مشركان قريش نسبت به اسلام و پيامبر شد و يهود مدينه نيز به اين آتش دامن می‌زدند، درحالی­كه قرآن، بعد از آن همه جنايت­ها و خيانت­ها، راه آشتی، صلح و گذشت را برای مكيان باز می‌گذارد.
از جمله ديگر مطالب اين فصلنامه می‌توان به «خفتگان در بقيع از علی اكبر نوابی، يارانه‌های دولت عثمانی به ولايت حجاز سامان صاحب جلال، تاريخ بنای كعبه از مبارك علی هندی/ حسين واثقی» اشاره كرد.
اين فصلنامه علاوه بر انتشار مقالات مذهبی و موضوعات حج به بيان اخبار و گزارش‌های مذهبی در موارد مختلف از جمله نظر مراجع تقليد درباره دخيل بستن، عكس: «مكه» در برابر «گرينويچ»، آغاز بررسی پروژه احداث مترو در مدينه منوره، پيروزی يك روحانی شيعه در مناظره‌ با يك وهابی، ممنوع شدن تجمع و روضه‌خوانی در بين‌الحرمين مدينه با بخشنامه بعثه رهبری و شهری كه نام آن در قرآن آمده است نيز پرداخته شده است.
يادآوری می‌شود علاقه‌مندان برای دريافت اين مطالب می‌توانند به پايگاه اطلاع رسنی حج به آدرس WWW.HAJJ.IRمراجعه كنند.
captcha