دومين «باران» قرآنی تابستان از راه رسيد
کد خبر: 1987603
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۱

دومين «باران» قرآنی تابستان از راه رسيد

گروه كودك و نوجوان: صدو هشتاد و دومين شماره از ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری «باران» ويژه گروه سنی نوجوان به صاحب‌امتيازی سازمان اوقاف و امور خيريه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، اين شماره شامل بخش‌های مختلفی از جمله شعر، تفسير، مقاله ادبی ـ قرآنی، طنز، مصاحبه، دانستنی‌هايی درباره امام زمان، جدول و ضرب‌المثل قرآنی و داستان است.
«پابه‌پای يار»، «‌پيام باران»، «روزهای باران»، «آرزوها»، «راه»، «مهدی ذخيره خدا»، «روابط فرزند با والدين«»، «يك آيه يك قصه»، دانستنی‌هايی درباره امام زمان(عج) و.. بخشی از قطره‌های اين شماره «باران» است.
در بخش «ضرب‌المثل‌های قرآنی ـ ضرب‌‌المثل ايرانی»، به آيه‌هايی از سوره‌های قرآن اشاره و ضرب‌المثل فارسی متناسب با آن آيه ذكر شده است، «فاطمه سادات مير‌امامی» نويسنده اين بخش از نشريه، در ابتدای اين مطلب به آيه 77 سوره «قصص» «و احسن كما احسن الله» به معنی «وهمچنان كه خدا به تو نيكی كرده به خلق نيكی كن» اشاره می‌كند و ضرب‌المثل فارسی «با خلق كرم كن كه خدا با تو كرم كند» را متناسب با اين آيه آورده است.
«معرفی امامزاده «بی‌‌بی حوريه» در بندر انزلی»، «وب‌نوشته‌های باران»، «رنگين كمان»بخش ديگری از مطالب ارائه شده در اين ماهنامه است.
بخش «قرآن و ادبيات» يكی از جالب‌ترين بخش‌های اين ماهنامه است كه در اين شماره موضوع «تجلی قرآن در اشعار سهراب سپهری» كار شده است، در بخشی از اين مقاله به قسمتی از شعر سهراب اشاره دارد كه :«ونمی‌خندم اگر فلسفه‌ای ماه را نصف كند» و اظهار می‌دارد كه اين بيت بيانگر آيه «واقتربت الساعه وانشق القمر» به معنی «قيامت نزديك شد و ماه دو پاره شد» است.
لازم به ذكر است، بخش «روزهای باران» اين نشريه درباره كليه وقايع تاريخی موجود در اين ماه اطلاعات مفيد و مختصری به خوانندگان نوجوان خود ارائه می‌دهد.
صدو هشتاد و دومين شماره از ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری «باران» ويژه گروه سنی نوجوان به صاحب‌امتيازی سازمان اوقاف و امور خيريه و دبيری مجيد محبوبی در 52 صفحه به قيمت 300 تومان منتشر شده است.
captcha