آغاز احداث فرهنگسرای امام رضا(ع) در سبزوار
کد خبر: 2110039
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۳

آغاز احداث فرهنگسرای امام رضا(ع) در سبزوار

توليت عظمای آستان قدس رضوی، در مراسم احداث فرهنگسرای امام رضا(ع) كه دوم ارديبهشت‌ماه برگزار شد، گفت: ايجاد فرهنگ‌سرا فتح‌ بابی برای فعاليت پررنگ و پرثمر آستان مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان سبزوار است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در سبزوار، مراسم كلنگ احداث و عمليات عمرانی فرهنگ‌سرای امام رضا(ع) شهرستان سبزوار با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين ابراهيمی، امام جمعه، فرماندار سبزوار، شهردار و اعضای شورای شهر سبزوار، مديرعامل سازمان عمران و توسعه خراسان، مشاور اقتصادی و مديركل روابط عمومی آستان قدس رضوی آغاز شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين ابراهيمی، امام جمعه سبزوار، در اين مراسم كه در مزار شهدای گمنام اين شهرستان برگزار شد، گفت: اين فرهنگ‌سرا از بركات ساحت مقدس اهل‌بيت(ع) و موجب آبرويی برای شهر ما و مردم ولايت‌مدار اين خطه خواهد بود.
وی با بيان اين كه اقدامات آستان قدس رضوی در زمينه‌های فرهنگی، خدمات‌رسانی و معماری در جهان اسلام الگو و نمونه است، اظهار كرد: در سفرهايی كه به شهرهای زيارتی در ساير كشورها داشته‌ام، مشاهده كرده‌ام كه آثار هنری، معماری و فرهنگی آستان قدس رضوی نسبت به اماكن متبركه ساير كشورها غيرقابل مقايسه است.
امام جمعه سبزوار ضمن تشكر از آيت‌الله واعظ طبسی، توليت عظمای آستان قدس رضوی، ابراز اميدواری كرد كه ايجاد فرهنگ‌سرا، فتح‌بابی برای حضور پررنگ و پرثمر آستان مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان سبزوار باشد.
در اين مراسم همچنين، محسنی، نماينده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، در سخنانی گفت: خوشحاليم كه لوای مقدس حضرت رضا(ع) به زودی در شهرمان و در جوار مزار شهدای گمنام به اهتزاز در می‌آيد.
محسنی افزود: شهرستان سبزوار با توجه به مراكز متعدد دانشگاهی و حوزوی و حضور 25 هزار دانشجو و تحويل علمای فاخر و انديشمند به جامعه اسلامی در طول تاريخ، اقتضای ايجاد چنين مجتمعی را دارد.
وی تصريح كرد: اين مجتمع با درخواست نمايندگان مردم و شورای شهر سبزوار از آستان قدس رضوی و موافقت توليت عظمای آستان قدس رضوی احداث خواهد شد.
نماينده مردم سبزوار ضمن اعلام مراتب تقدير مسئولان و عموم مردم سبزوار از آستان قدس رضوی، ابراز كرد: ما در پس يك كوير طولانی مفتخر به پذيرايی از قدوم زائران بارگاه منور رضوی هستيم.
محسنی همچنين با اشاره به وجود رقبات متعدد موقوفه در شهرستان سبزوار كه بعضا نيازمند ثبت سند و پيگيری‌های حقوقی هستند، پيشنهاد ايجاد دفتر آستان قدس رضوی در شهرستان سبزوار را مطرح كرد.
در ادامه، عباسی، مديرعامل سازمان عمران و توسعه خراسان، در سخنانی ضمن ابلاغ پيام و سلام آيت‌الله واعظ طبسی، نماينده ولی‌فقيه در خراسان و توليت عظمای آستان قدس رضوی، به مردم ولايت‌مدار شهرستان سبزوار گفت: توجه به توسعه فرهنگ و هنر و افزايش امكانات زيربنايی برای ارتقای سطح معرفتی و علمی جوانان اين مرز و بوم همواره سرلوحه اقدامات آستان قدس رضوی بوده است و در همين رابطه توسعه اين امكانات در شهرستان سبزوار به دليل موقعيت علمی و فرهنگی دارای جايگاهی خاص است.
عباسی افزود: در ادامه ايجاد مراكز فرهنگی و علمی آستان قدس رضوی در شهرهای استان، پس از انجام نيازسنجی، سازمان عمران و توسعه خراسان عهده‌دار مراحل طراحی و اجرای پروژه فرهنگ‌سرای بزرگ امام رضا(ع) شهرستان سبزوار شد.
وی افزود: اين مجتمع در قسمتی از بوستان شهدای گمنام با زيربنايی بالغ بر سه هزار مترمربع و محوطه‌سازی 28 هزار مترمربع و برآورد 30 ميليارد ريال هزينه از محل اعتبارات آستان قدس رضوی احداث خواهد شد.
عباسی گفت: اين مجتمع دارای سالن آمفی تئاتر با 500 مترمربع و ظرفيت 400 نفر، لابی ورودی و سرسرا با 630 مترمربع، كتابخانه آقايان و بانوان با 920 مترمربع، كارگاه‌های هنری، كلاس‌های آموزشی و انجمن‌های تخصصی با 375 مترمربع، مجموعه اداری با 256 مترمربع و ساير فضاها با 160 مترمربع خواهد بود.
در پايان اين مراسم كلنگ احداث فرهنگ‌سرای امام رضا(ع) در شهرستان سبزوار توسط مسئولان محلی و مديران آستان قدس رضوی به زمين زده شد و كار احداث اين مجتمع بلافاصله با حضور كاركنان زحمت‌كش سازمان عمران و توسعه خراسان وابسته به آستان قدس رضوی آغاز شد و پيش‌بينی می‌شود احداث اين مجتمع تا پايان سال 91 به طول بينجامد.
captcha