توصيف بهشت بر اساس سوره بقره در آخرين «باران» بهاری
کد خبر: 2134788
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۱

توصيف بهشت بر اساس سوره بقره در آخرين «باران» بهاری

گروه كودك و نوجوان: يكصد و نود و دومين شماره از ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری نوجوانان «باران» به صاحب‌امتيازی سازمان اوقاف و امور‌ خيريه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، در بخش نخست ماهنامه «باران» خردادماه، تحت عنوان «پا به پای يار»، نوجوانان می‌توانند به توصيه‌های ارزشمند مقام معظم رهبری در مورد اهميت اين مقطع سنی و استفاده از لحظات آن برای انجام امور خداپسندانه گوش فرادهند.
«پيام باران» عنوان بخش ديگری از اين ماهنامه است كه تقويم زمانی خردادماه را كه شامل سالروز فتح خرمشهر و سالروز تولد حضرت فاطمه‌زهرا(س) و همچنين سالروز تولد و ارتحال امام راحل است را در جلوی ديدگان نوجوانان ورق می‌زند ضمن آنكه در بخش «روزهای باران» نوجوانان در جريان ديگر رويدادهای تاريخی اين ماه قرار می‌گيرند.
سه شاعر كودك و نوجوان در بخش «ترانه باران» اين ماهنامه اشعاری را در مدح حضرت فاطمه زهرا(س)، امام محمدباقر(ع) و حضرت علی(ع) كه سالروز ميلادشان در خرداد واقع است به نوجوانان تقديم كرده‌اند.
متين‌السادات عرب‌زاده در بخش «خاكريز» اين مجله با نام «ميكده هزار لاله منست» به روز تاريخی فتح خرمشهر و تحولات مربوط به آن اشاره كرده است ضمن آنكه مطلبی هم با نام «مردی با نمره21» در بخش «آسمانی‌ها» درباره شهيد مصطفی چمران به قلم معصومه ميرغنی، نوجوانان را با يكی از سرداران دفاع مقدس آشنا می‌كند.
مرتضی دانشمند در بخش «باغ‌باران» ماهنامه، در مطلبی با نام «دنيای ناديدنی‌ها» به توصيف بهشت براساس تفسير سوره بقره پرداخته است و مجيد جعفری نيز در ادامه با موضوع وقف و اهميت آن در اسلام، با اشارات شعری برخی از نخبگان ادبيات پارسی، موضوع وقف را به نوجوانان توضيح داده است.
علی‌محمد محمدی با داستانی به نام «آن روز كه بغضم تركيد» خوانندگان مجله را با يك نوجوان كه در زمان شنيدن خبر پيروزی فتح خرمشهر سر از پا نمی شناخت آشنا می‌كند و البته اين نويسنده در اين شماره از ماهنامه «باران» مصاحبه‌ای را نيز با عبدالمجيد نجفی نويسنده ادبيات كودك و نوجوان ترتيب داده است كه نوجوانان می‌توانند آن را در بخش «گفت‌و گو» بخوانند.
ابراهيم اخوی، كارشناس امور تربيتی پاسخگوی سؤال يكی از نوجوانان در بخش مشاوره ماهنامه «باران» است كه در مورد ضرورت مطالعه و شيوه‌های صحيح كتابخوانی به منظور اشتياق برای مطالعه پرسيده است.
سيد نعيمه‌السادات جلالی‌نژاد در بخش ديگری از اين شماره ماهنامه با نقل داستانی به نام «آن حادثه نورانی» روايتگر معجزه ديگری از حضرت موسی(ع) برای قانع شدن قوم بنی اسرائيل براساس قصص موجود در قرآن كريم است.
«امامزاده حمزه(ع)» در يكی از روستاهای تبريز، عنوان زيارتگاهی است كه مريم اسلامی در بخش «گزارش» ماهنامه باران آن را به نوجوانان معرفی می‌كند.
غلامرضا حيدری ابهری نيز در مطلبی با عنوان «حفظ نعمت‌ها»، با شمردن بيشمار نعمت‌های الهی و با استناد به احاديث نبوی از نوجوانان می خواهد ‌در حفظ و شكرگزاری نعمات الهی كوشا باشند.
«راز آن گريه‌های شبانه» نيز حسن‌ختام اين شماره از ماهنامه «باران» است كه در آن فيروزه اميرمولايی، به راز و نياز و مناجات‌های شبانه امام راحل اشاره دارد.
سرگرمی، اخبارعلمی، مسابقه ادبی و... از ديگر مطالب شماره خرداد ماهنامه «باران» است كه به مدير مسئولی احمد شرفخانی و به قيمت روی جلد 500 تومان منتشر شده است.
captcha