همايش گراميداشت روز مباهله در گله‌دار فارس برگزار شد
کد خبر: 2225804
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۹

همايش گراميداشت روز مباهله در گله‌دار فارس برگزار شد

همايش گراميداشت روز مباهله شام‌گاه يكشنبه، 29 آبان‌ماه جاری در گله‌دار از توابع استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگاران افتخاری خبرگكزاری قرآنی ايران(ايكنا)، همايش گراميداشت روز مباهله شام‌گاه يكشنبه، 29 آبان‌ماه جاری بعد از نماز مغرب و عشا با حضور حجت‌الاسلام سيد‌حبيب كراماتی، امام‌جمعه موقت و سرپرست اداره تبليغات اسلامی گله‌دار در امامزاده شاه خوشنام(ع) دهستان فال برگزار شد.
حجت‌الاسلام كراماتی در اين مراسم ضمن گراميداشت روز مباهله، گفت: روز مباهله روزی مبارك و از افتخارات اسلام و مسلمين و دليلی محكم بر حقانيت دين اسلام است.
وی افزود: رسول خدا(ص) مسيحيان نجران را به پذيرش اسلام دعوت كرد، آنان نمايندگان خود را به مدينه فرستاده و پيشنهاد مباهله دادند، اما وقتی كه ديدند رسول خدا(ص) با عزيزان خود برای مباهله آمده است، از انجام مباهله سرباز زدند.
وی در ادامه درباره روز مباهله گفت: پيامبر اكرم(ص)، حضرت علی(ع) را مانند نفس خود معرفی فرمود و آيه قرآن بهترين شاهد بر اين گفتار است كه در روز مباهله پيامبر(ص)، علی(ع) و فاطمه(س) و حسن(ع) و حسين(ع) را مانند نفس خود خطاب و معرفی فرمود.
جت‌‌الاسلام كراماتی در پايان به اعمال وارده در اين روز اشاره و بيان كرد: غسل و روزه و قرائت دعای ويژه روز مباهله و اطعام فقرا در اين روز از جمله اعمال بسيار مهم است كه ان‌شاءالله بتوانيم اين اعمال را به‌جا آوريم.
captcha