توزيع كتاب مجموعه عكس‌های قديمی تعزيه با عنوان «به تماشا...»
کد خبر: 2236832
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۵

توزيع كتاب مجموعه عكس‌های قديمی تعزيه با عنوان «به تماشا...»

گروه هنر: كتاب مجموعه عكس‌های قديمی تعزيه با عنوان «به تماشا...» درباره تاريخچه تعزيه شامل50 قطعه عكس به دو زبان فارسی و انگليسی منتشر و در اختيار علاقه‌مندان قرار می‌گيرد.

فاطمه حمزه، كارشناس روابط عمومی بنياد رودكی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) از توزيع كتاب دوزبانه «به تماشا...» در حاشيه برگزاری نمايشگاه قديمی‌ترين عكس‌های تعزيه خبر داد.
وی گفت: كتاب عكس «به تماشا...» به كوشش عليرضا قاسم‌خان تهيه شده است. قسمت‌هايی از اين كتاب به معرفی تعزيه در ايران، تاريخ تعزيه، ابزارها، مكان‌های تعزيه چون تكيه نايب السلطنه، دزاشيب و كامرانيه به دو زبان فارسی و انگليسی پرداخته است. در ساير صفحات كتاب 50 قطعه عكس با توضيحاتی راجع به موضوع و نام عكاس چاپ شده است.
كارشناس روابط عمومی بنياد رودكی اضافه كرد: اين كتاب در نمايشگاهی كه به همين نام تا پايان ماه محرم در تالار وحدت برپاست توزيع می‌شود.
نمايشگاه «به تماشا...» شامل 33 قطعه عكس از قديمی‌ترين عكس‌های تعزيه از آلبوم‌ خانه كاخ گلستان است كه در تالار وحدت در معرض ديد عموم قرار گرفته است و مخاطب در اين عكس‌ها با تعزيه‌خوان‌های دوران قاجار، اماكن و وسيله‌هايی كه در گذشته بوده، آشنا می‌شود.
عليرضا قاسم‌خان در مورد اين مجموعه عكس گفته است: در سال 85 در كاخ گلستان، تحقيق روی عكس‌های تعزيه را آغاز كرده و اين عكس‌ها از ميان بيش از هزار نگاتيو انتخاب شده و برای اولين بار در تالار وحدت به نمايش گذاشته شده است.
captcha