سی‌ويكمين شماره فصل‌نامه «معارف اسلامی و حقوق» منتشر شد
کد خبر: 2263872
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۲

سی‌ويكمين شماره فصل‌نامه «معارف اسلامی و حقوق» منتشر شد

گروه انديشه: سی‌ويكمين شماره دوفصل‌نامه علمی ـ تخصصی «معارف اسلامی و حقوق» با نگاهی علمی به مطالعات فقهی ـ حقوقی به صاحب امتيازی دانشكده معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق (ع) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از شبكه اجتهاد، بايسته‌های تعريف جرم سياسی در قاموس حقوق اساسی جمهوری اسلامی ايران به قلم جليل محبی، «بررسی ارزش در حقوق ايران و فقه اماميه و تفاوت آن با تقليل ثمن در كنوانسيون بيع بين‌المللی به قلم ربيعا اسكينی و عليرضا جعفريان و «مفهوم حقوق بشر در تعاليم اسلامی به قلم محسن داوری از مقالات سی و يكمين شماره اين دو فصل‌نامه علمی- تخصصی به شمار می‌روند.
بنابر اين گزارش، «تحديد مرزهای مشاركت نظر اكثريت در قرآن و سنت» اثر ولی رستمی و احمد نجفی، «ماهيت قرارداد پيش‌فروش ساختمان در حقوق ايران و فقه اماميه» نوشته سيدمصطفی سعادت مصطفوی و سيدعلی‌اصغر رحيمی، «اسقاط خيارات در حقوق ايران و فقه اماميه» به قلم عطاء‌الله بيگدلی و «جايگاه تقصير در مسئوليت مدنی» اثر مريم نباتی و سيدعبدالمطلب احمدزاده، اشاره كرد.
يادآور می‌شود، دوفصل‌نامه علمی ـ تخصصی «معارف اسلامی و حقوق» نگاهی علمی به مطالعات فقهی ـ حقوقی دارد و در همين راستا عمده مطالب منتشر شده در آن، به مطالب مربوط به فقه اماميه و نيز حقوق عمومی و معارف اسلامی اختصاص دارد.
اين نشريه به سردبيری نجادعلی الماسی، مديرمسئولی رضا اكبری و صاحب امتيازی دانشكده معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق(ع) منتشر می‌شود و تا شماره 24 خود با نام انديشه صادق(ع) منتشر شده است.
captcha