جشنواره «حكمت مطهر» پيام نور امسال مختص وبلاگ‌نويسان است
کد خبر: 2267355
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵

جشنواره «حكمت مطهر» پيام نور امسال مختص وبلاگ‌نويسان است

گروه فضای مجازی: مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پيام نور، آخرين مهلت ارسال آثار برای شركت در جشنواره «حكمت مطهر» را 20 فروردين‌ماه سال 91 اعلام كرد و افزود: جشنواره امسال مختص وبلاگ‌نويسان است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اينترنتی مــأوا، حجت‌السلام عبدالرحمن كمالی، مسئول نهاد دانشگاه پيام نور اظهار كرد: هدف از برگزاری اين جشنواره انتخاب نفرات برتر، صاحب نظر و محقق در خصوص آثار استاد شهيد مرتضی مطهری و تقويت باورهای دينی و عقيدتی دانشگاهيان و ايحاد موج فرهنگی در دانشگاه‌ها از طريق آثار مرتضی مطهری است.
كمالی در ادامه با بيان اين مطلب كه آثار ارسالی در 3 بخش عمده اساتيد، دانشجويان و بخش بيداری اسلامی به جشنواره فرستاده می شوند، افزود: بخش اساتيد شامل تمامی مدرسانی است كه در داخل و خارج از كشور به هر نحوی تدريس می كنند و هم دانشجويانی كه در دوره دكتری مشغول به تحصيل هستند، در بخش دانشجويان، دانشجويان كارشناسی و كارشناسی ارشد و تمامی كارمندانی كه به جشنواره اثر ارسال كرده‌اند.
وی در ادامه در خصوص بخش بيداری اسلامی ادامه داد: با توجه به شرايط سياسی روز دنيای اسلام اين بخش با محوريت و موضوع بيداری اسلامی تعبيه شده است.
مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پيام‌نور بيان كرد: به جز دو دوره اول كه اين جشنواره به صورت دو سالانه برگزار شد، اين جشنواره هر سال توسط نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف برای دانشگاهيان در سطح كشور برگزار می‌شود.
همچنين محسن رفيعی، دبير كميته اجرايی هفتمين جشنواره حكمت مطهر سه بخش «راه مطهر» ويژه دانشجويان عمره گذار، «زندگی مطهر» ويژه زوج‌های دانشجو و «بيان مطهر» ويژه دانشجويان خارجی اشاره كرد و بخش‌های اين جشنواره را شامل علمی، ادبی و هنری دانست.
دبير كميته اجرايی هفتمين جشنواره حكمت مطهر به بخش بيداری اسلامی اين جشنواره اشاره كرد و گفت: تمام دانشگاهيان می‌توانند جدا از اثری كه برای بخش‌های اساتيد و دانشجويان ارسال كرده‌اند اثر جديدی به بخش بيداری اسلامی ارسال كنند.
رفيعی درباره برگزيدگان اين جشنواره گفت: 113 نفر از جشنواره حكمت مطهر جوايزی دريافت می‌كنند. همچنين سعی می‌شود برای 80 نفر از افرادی كه در مرحله اول اين جشنواره گزينش شده‌اند سهميه عمره دانشجويی در نظر گرفته شود.
به گفته وی نفرات اول كمك هزينه سفر عمره مفرده به مبلغ 800 هزار تومان به همراه لوح و تنديس جشنواره، نفر دوم كمك هزينه سفر به عتبات به مبلغ 600 هزار تومان به همراه لوح و تنديس جشنواره، نفر سوم كمك هزينه خريد لپ تاپ به مبلغ 500 هزار تومان به همراه لوح و تنديس جشنواره، نفر چهارم كمك هزينه سفر به سوريه به مبلغ 400 هزار تومان به همراه لوح و تنديس جشنواره، نفر پنجم كمك هزينه خريد تبلت به مبلغ 600 هزار تومانبه همراه لوح و تنديس جشنواره، نفر ششم كمك هزينه مقدس مقدس به مبلغ 200 هزار تومان به همراه لوح و تنديس جشنواره و نفر هفتم كمك هزينه خريد آی‌پاد به مبلغ 100 هزار تومان به همراه لوح تقدير و تنديس جشنواره.
وی در پايان گفت: امسال بدليل ارتباط گسترده دانشگاهيان بويژه دانشگاه پيام نور با فضای مجازی و موقعيت زمانی كه اين جشنواره از آغاز به كارش با آن روبرو بوده و محدوديت در زمان برگزاری جشنواره، رويكرد وبلاگ‌نويسی را انتخاب كرديم.
captcha