گردهمايی «بزرگ بانوی اسلام؛ حضرت زهرا(س)» در گله‌دار فارس برگزار شد
کد خبر: 2298634
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۰

گردهمايی «بزرگ بانوی اسلام؛ حضرت زهرا(س)» در گله‌دار فارس برگزار شد

گردهمايی «بزرگ بانوی اسلام؛ حضرت زهرا(س)»، 17 فروردين‌ماه، در گله‌دار فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌كل تبليغات اسلامی فارس، گردهمايی «بزرگ بانوی اسلام؛ حضرت زهرا(س)» به مناسبت شهادت حضرت فاطمه‌الزهرا(س)، 17 فروردين‌ماه، در گله‌دار فارس برگزار شد.
در اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حبيب كراماتی، امام‌جمعه موقت و مسئول نمايندگی اداره تبليغات اسلامی بخش گله‌دار ضمن بيان تسليت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: طبق روايت، فاطمه(س) همسری است كه هرگاه علی(ع) به او نگاه می‌كرد غم و اندوهش زدوده می‌شد و برای فرزندان مادری مهربان و پر عاطفه بود.
وی افزود: ايشان برای همسايگان دعا می‌كرد به گونه‌ای كه امام مجتبی(ع) حضرت فاطمه(س) را ديد كه تك‌تك همسايگان را به اسم نام می‌برد و دعا می‌كرد و اسمی از فرزندان خود نمی‌برد، به آن بزرگوار فرمود «ای مادر همه همسايگان را دعا كردی ولی اسمی از ما نبردی فرمود عليكم بالجيران بر شما باد به همسايگان».
كراماتی در ادامه گفت: پيامبر(ص) هنگام مسافرت به آخرين منزلی كه می‌رفت خانه فاطمه(س) بود و هنگام تشرف اولين خانه‌ای را كه در آن حضور می‌يافت خانه فاطمه(س) بود.
همچنين در خبر ديگری از اين استان آمده است، مراسم شهادت حضرت فاطمه(س)، 17 فروردين‌ماه، در حسينيه جماران اشكنان برپا شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن دشتكی، رئيس اداره تبليغات اسلامی اشكنان، گفت: مراسم عزاداری فاطميه اول در سراسر بخش اشكنان باشكوه و عظمت فراوان برگزار شد و مبلّغان درباره شخصيت حضرت زهرای مرضيه(س) مطالبی را به سمع و نظر مردم رساندند.
وی تصريح كرد: پيامبر اكرم(ص) در موقعيت‌های متعدد فضائل فاطمه(س) را برای مردم بيان می‌كردند. در بعد عبوديت زهرای مرضيه (س) فرموده‌اند كه «حضرت فاطمه(س) در محراب عبادت نورش برای اهل آسمان و ملائكه تجلی می‌كرد».
دشتكی در پايان اظهار كرد: شخصيت حضرت زهرای مرضيه(س) بايد نسل به نسل منتقل شود و الگوی رفتاری ما باشد.
captcha