برپايی نمايشگاه «هنر برای خودشناسی» در نگارخانه بهزاد
کد خبر: 2445622
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹

برپايی نمايشگاه «هنر برای خودشناسی» در نگارخانه بهزاد

گروه هنر: هفتمين نمايشگاه گروه هنری هنرهای تجسمی به همراه اجرای پرفورمنس با رويكرد «هنر برای خودشناسی» با موضوع چند غزل عاشورايی از حافظ در نگارخانه كمال‌الدين بهزاد برگزار می‌شود.

زهره كشاورز، دبير اجرايی هفتمين نمايشگاه گروه هنری سرو ياسين در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) اظهار كرد: خودشناسی يا اصولاً هر نوع شناخت، برای خودسازی يا ساختن بهتر است؛ اگر هنر امكانی باشد تا فرد با عيوب و محاسن خودش آشنا شود، اين هنر بوده كه آينه‌وار او را به نقد و آسيب‌شناسی كشيده است.
وی افزود: نگاه غالب در گروه سرو ياسين حفظ شئون اخلاقی و معرفت‌شناسی است و هنرهای تجسمی هم زبانی است كه می‌تواند آنرا بيان كند، همان گونه كه زبان شعر حافظ يا سعدی يا عطار بيانگر اخلاق و معرفت آنها است و شعر نمی گويند برای آنكه تنها شعر گفته باشند.
كشاورز ضمن اعلام خبر برگزاری نمايشگاه گروه هنری سروياسين با رويكرد «هنر برای خودشناسی» از بخش ويژه اين نمايشگاه كه با موضوع دو غزل عاشورايی حافظ شيرازی خبر داد و گفت: مراسم افتتاحيه و اختتاميه اين نمايشگاه با اجرای پرفورمنس همراه خواهد بود و 4 نوجوان و 2 كودك فعال در گروه كودكان و نوجوانان سروياسين نيز در اين نمايشگاه معرفی می‌شوند.
وی افزود: در دوره قبلی نمايشگاه با بهره‌گيری از اشعار عميق حافظ شيرازی آثاری شكل گرفته بودند كه با هنرمندی مرشد محسن ميرزا علی، عضو گروه هنری سروياسين با پرفورمانس‌هايی مبتنی بر هنر بومی و آئينی كشور ايران نمايشگاه رنگ و بوی ديگری داشت كه البته در نمايشگاه حاضر نيز اين هنرنمايی خواهد بود.
دبير نمايشگاه هفتم سرو ياسين عنوان كرد: هنرمندان بخش ويژه نمايشگاه هفتم آثار خود را با عنوان «مجال آه» ارائه خواهند كرد. مطلع‌های دو شعری كه در اين دوره مد نظر قرار گرفته عبارت است از: «زان يار دلنوازم شكريست با شكايت/ گرنكته‌دانی عشقی بشنو تو اين حكايت» و «زاهد ظاهر پرست از حال ما آگاه نيست/ در حق ما هرچه گويد جای هيچ اكراه نيست».
وی ادامه داد: هر دو شعر رويكردی عاشورايی و حسينی را به مخاطب القاء می‌كند و هنرمندان و هنرورزان بخش ويژه با اين نگاه به خلق آثار پرداخته‌اند. در بخش معرفی هنرورزان نوجوان، 4 هنرورز آثاری كه به نوعی سير جستجو و خودكاوی و خودشناسی است را به نمايش گذارده‌اند. اين آثار كاملاً شخصی است و ناشی از كپی‌كاری از قلم استاد آنها نيست.
گفتنی است نمايشگاه سرو ياسين 27 آبان ماه مصادف با روز دوم محرم افتتاح می‌شود و در روزهای 4 و 5 آذرماه (تاسوعا و عاشورای حسينی) تعطيل است؛ اختتاميه نمايشگاه 9 آذر برگزار می‌شود.
هنرمندان بخش ويژه عبارتند از احمدرضا آذر، نقاش و طراح پرفورمنس؛ مرشد محسن ميرزا علی مرشد و نقال و اجراكننده پرفورمنس؛ حشمت‌الله رستمی خوشنويس؛ مهدی تقی‌زاده نقاش؛ علی حبيبی دولابی هنرورز تجسمی (با ارائه اثر كانسپچوال)؛ و هنرورزان نوجوان فاطمه يوسف‌زاده، ريحانه خداياری، عرفان نوروزی، كيميا ايمانی‌زاده، زهرا فامنين‌نژاد و سارا يوسف‌زاده.
يادآوری می‌شود نگارخانه كمال‌الدين بهزاد در بلوار كشاورز، نبش خيابان ۱۶ آذر، پلاك ۲۸۴ واقع شده است.
captcha