اعزام 2 گروه پزشكی برای ارائه خدمت به عزاداران سالار شهدا در عراق
کد خبر: 2450371
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳

اعزام 2 گروه پزشكی برای ارائه خدمت به عزاداران سالار شهدا در عراق

گروه سلامت: معاون عتبات عاليات مركز پزشكی حج و زيارت از اعزام دو گروه ويژه پزشكی به عتبات عاليات به منظور ارايه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حرم مطهر امام حسين (ع) در ايام تاسوعا و عاشورای حسينی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) علی حيدری، معاون عتبات عاليات مركز پزشكی حج و زيارت با اشاره به اين مطلب، گفت: دو گروه پزشكی شامل 50 پزشك و پيراپزشك از 7 تا 13 محرم به زائران حرم مطهر سيد‌الشهدا(ع) در كربلای معلی خدمات بهداشتی و درمانی ارايه می‌كنند.
اين مقام مسئول، پزشك جراح، متخصص داخلی، متخصص زنان، متخصص اطفال، متخصص بی‌هوشی، پزشك عموم، پرستار مرد و زن، امدادگر مرد و زن، تكنسين آزمايشگاه و تكنسين دارويی را از جمله اعضای دو گروه ويژه پزشكی اعلام كرد.
به گفته حيدری يك گروه پزشكی در بين الحرمين و يك گروه ديگر در خيابان جمهوری در شهر كربلا و در مسير تردد زائران استقرار يافته و به زائران حرم مطهر امام حسين(ع) در ايام تاسوعا و عاشورای حسينی خدمات بهداشتی و درمانی ارايه می‌كنند.
معاون عتبات عاليات مركز پزشكی حج و زيارت تاكيد كرد: گروه‌های ياد شده فقط مخصوص زائران ياد شده نيستند و به همه زائران حرم مطهر امام حسين(ع) از مليت‌های مختلف در ايام تاسوعا و عاشورای حسينی خدمات بهداشتی و درمانی ارايه خواهند كرد.
حيدری گفت: در ايام تاسوعا و عاشورای حسينی سال گذشته بيش از 17 هزار زائر حرم مطهر امام حسين(ع) از گروه‌های ويژه پزشكی مركز پزشكی حج و زيارت مستقر در اطراف حرم خدمات بهداشتی و درمانی دريافت كردند.
captcha