«عبور آه تا شانه‌های ماه» هر شب از راديو تهران پخش می‌شود
کد خبر: 2450878
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰

«عبور آه تا شانه‌های ماه» هر شب از راديو تهران پخش می‌شود

گروه هنر: ويژه‌برنامه «عبور آه تا شانه‌های ماه» با محوريت موضوع عاشورا، هر شب از ساعت 19 تا 20:30 از شبكه راديويی تهران موج اف.ام رديف 94 روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی راديو تهران، رهگذر سردبير و تهيه‌كننده ويژه‌برنامه «عبور آه تا شانه‌های ماه» از پخش اين برنامه در ايام محرم خبر داد و افزود: اين برنامه با آيتم‌های متنوع واقعه كربلا و فرهنگ عاشورايی هر روز از ساعت 19 از راديو تهران پخش می‌شود، در بخشی از برنامه به معرفی كتاب در حوزه قيام امام حسين(ع)، ارزش‌ها و سنت‌ها و ادبيات عاشورايی خواهيم پرداخت.
وی در ادامه خاطر نشان كرد: قسمتی از برنامه به داستانك‌های دفاع مقدس و انطباق آن با واقعه عاشورا اختصاص يافته و در بخش‌هايی در مورد خاك كربلا با عنوان منم كربلا و بررسی تاريخچه تعزيه در ايران پرداخته می‌شود. در آيتم قاب محرم شخصيت‌های خوب و بد معرفی و در مسير ولايت به شروع نهضت امام حسين(ع) و يارانش اختصاص می‌يابد.
رهگذر با اشاره به به بخش عبرت‌های عاشورايی عنوان كرد: در اين قسمت نوشته‌های نويسندگان خارجی در خصوص عاشورا بازخوانی می‌شود؛ در ادامه گفت‌وگويی با هنرمندان فيلم‌های تاريخی و مذهبی همچون مختارنامه، دعوت و... خواهيم داشت.
گفتنی است، يوسف رحيمی گوينده، ليلا ميرمحمدی‌آذر نويسنده، معصومه مالكی، قدم علی سرامی، قطب‌الدين صادقی، حجت‌الاسلام والمسلمين علی آقا بابا، حامد رضا مهتدی، مهدی حاج زمانی كارشناس مجری، فريبا طيبی كارشناس، احمد گنجی و مريم چوپانی بازيگر، مهين نثری و پژمان كريمی از عواملی هستند كه در اين برنامه فعاليت می‌كنند.
captcha