بيست و ششمين سالگرد شهادت سردار عاصمی در كاشمر برگزار شد
کد خبر: 2474942
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴

بيست و ششمين سالگرد شهادت سردار عاصمی در كاشمر برگزار شد

گروه اجتماعی: بيست و ششمين سالگرد شهادت سردار عاصمی، شب گذشته، 14 دی‌ماه با حضور امام جمعه و جمعی از فرماندهان سپاه و خانواده شهدا در كاشمر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، نمایندگی کاشمر، بيست و ششمين سالگرد شهادت سردار علیرضا عاصمی، شب گذشته، 14 دی‌ماه با حضور امام جمعه و جمعی از فرماندهان سپاه و خانواده شهدا در محل بقعه متبركه سيد حمزه(ع) برگزار شد.
علی حيدری، از همرزمان و معاون سردار شهيد عليرضا عاصمی در دوران جنگ تحميلی گفت: امروز به خود می‌بالم كه دورانی را در كنار شهيد بزرگ عليرضا عاصمی خدمت كرده‌ام.
وی با بيان اينكه كاشمری‌ها از داشتن چنين شهيدی بايد به خود ببالند، افزود: داشتن نبوغ فكری در جبهه و جنگ از خصوصيات منحصر به فرد شهيد عاصمی بود و ابتكارات اين شهيد در عمليات‌های مختلف به خصوص والفجر قابل تحسين است.
اين رزمنده كشورمان با اشاره به اينكه پیشرفت موشکی امروز کشور مدیون فداکاری‌های شهدا است، گفت: امروز هيچ كشوری توان مقابله با ايران را در جنگ سخت‌افزاری ندارد و اگر احتمال یک درصد موفقیت در جنگ نظامی برای آمريكا وجود داشت، به طور حتم این جنگ نظامی اتفاق می‌افتاد.
وي با بيان اينكه دشمن از جوان‌هايی چون شهيد عاصمی در هراس است، ادامه داد: نبوغ جوانان ايرانی نبوغ ناب اسلامی است.
حيدری گفت: تجليل از كسانی كه جان عزيز خود را بر سر ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ايران گذاشته‌اند و عاشقانه به مقام شهادت نايل آمده‌اند كمترين اقدامی است كه می‌توان انجام داد.
وی با اعلام اينكه شهيد عليرضا عاصمی يك هفته پس از شروع جنگ تحميلی در سن 17 سالگی با نخستين كاروان اعزامی از شهر كاشمر در مركز خراسان رضوی به جبهه‌های حق عليه باطل اعزام شد، تصريح كرد: اين شهيد بزرگوار در اكثر رشته‌هاي نظامي سرآمد بود، وي بعدها در كسوت فرماندهي چندين تيپ و لشكر و قرارگاه از جمله قرارگاه خاتم‌النبياء(ص)، كربلا، نجف اشرف، لشكر 43 امام علي(ع) و تيپ ويژه پاسداران منشأ اثرات فراوان بود.
اين رزمنده كشورمان بيان كرد: سردار شهيد عاصمی بيش از 13 طرح، اختراع و ابتكار نظامی از جمله موشك ذوالفقار، آتشبار آر.پی.جی، سيم خاردار هيدروليكی و موارد ديگر را در طول جنگ تحميلی به ثبت رساند.
يادآور می‌شود، شهيد عليرضا عاصمی يكی از سرداران رشيد انقلاب در دوران هشت سال دفاع مقدس است كه در دوران حضورش در مناطق جنگی فرماندهی تخریب قرارگاه‌های خاتم الانبياء، كربلا و نجف را بر عهده داشته است.
اين سردار سرافراز اسلام در 13 دی ماه 1365 در حالی كه عضو شورای فرماندهی و نيز مسئول گردان تخريب ويژه پاسداران بود در هنگام خنثی‌سازی بمب در منطقه باختران در سن 24 سالگی به درجه رفيع شهادت نايل شد.
پيكر اين فرمانده دلاور پس از تشييع بر دستان مردم شهيدپرور كاشمر در كنار آرامگاه شهيد مدرس و در جوار مزار برادر شهيدش به خاك سپرده شد.
captcha